Silverline nr. 7 handschaaf

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Voor kerst heb ik een nieuwe Solverline nr. 7 schaaf gekregen. Ik had al een nr.3 , 4 en 5 en een houten Nooitgedagt rijschaaf, maar een lange stalen rijschaaf stond altijd nog op mijn lijstje. Maar de vraag was altijd welke... Voor een premium merk zoals Lie Nielsen heb ik het geld niet voor over. Een tweedehandse is altijd een goede optie maar moet net aangeboden worden op het moment dat je het zoekt. Een nieuwe Stanley? Mwah... Toen kwam ik bij de Praxis een goedkope Sencys nr.4 tegen en het viel me op hoe goed die schaaf eruit zag. Natuurlijk niet te vergelijken met de betere merken maar in de basis leek het goed. Dat bracht me op het idee om eens te gaan zoeken naar de meest low budget rijschaaf, ik was benieuwd of die te vinden waren. Silverline bleek ze aan te bieden voor rond de 40 euro en heb die voor kerst besteld.

Ik heb er gisteren de eerste krullen mee geschaafd en ben erg tevreden. Toegegeven, de schaaf is ruw afgewerkt, de gietstukken zijn ruw en her en der zit een buts in het handvat of de lak, maar de schaaf is vlak en recht op de plaatsen waar het recht moet zijn. De schaafbeitel had diepe slijpsporen maar dat was met een diamantsteen binnen 10 minuten ook van de baan. De beitel was snel scherp te krijgen maar ik weet nog niet hoelang ze scherp blijft.

Al met al is het voor zover ik het nu kan zien een prima (low budget) aankoop van een goed functionerend stuk gereedschap. Ik ben er blij mee!:)

IMG_2664.jpg

IMG_2665.jpg
 
P

Pel

Guest
Voor €40- een mooie schaaf nummer 7 daar kun je de broek niet aan scheuren Wilco, als hij doet wat hij moet doen (schaven) dan is het een koopje.

Groet Pel.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Das wel een superscherpe prijs. Ook mooi om te lezen dat hij zijn werk goed doet. Ik zag zo'n mooie schroevendraaier liggen, de mijne gebruik ik nog steeds wekelijks. Ben er wel erg zuinig op.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
152
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Hier ook... Ik heb van Roeland op de opendag hout een blokschaafje gekocht en hij heeft me even voorgedaan hoe ik het instrument bedrijfsklaar moest maken.
Nou, het ding schaaft perfect en heeft ook nog een mooie lange standtijd!
Het hoeft niet altijd veel geld te kosten om mooie resultaten te behalen.

btw... Mooie schaaf en zelfs nog met houten handvaten!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.