Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Welke houtlijm?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    Volgens mij kan je een D3 prima buiten gebruiken, mits niet constant onderhevig aan nat worden.
    Dat lijkt me een contradictio... Tenzij je onder 'buitengebruik ook voorwerpen onder afdak bedoelt. Dat kan inderdaad prima met een D3. Maar een stoel die vrij op een terras staat en elke regenbui over zich heen krijgt zou ik toch echt niet met een D3 lijm doen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    En wat denken jullie dan van 1 component Polyurethaan lak, dit is mij aangeraden bij het afsluiten van betonplexplaat.
    moest het in 2 laag aanbrengen en nat in nat aanbrengen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    O nee je hebt gelijk, ik las kopse kant / multiplex. Kan je inderdaad niet mee lijmen, sorry!.

Ik kwam dit tegen over lijm voor kozijnen. Het is maar ter info en niet perse passend bij de vraag.

Niet zozeer over de lijm, maar eerder over het project: drie jaar geleden heb ik exact hetzelfde gedaan. Berken-multiplex in stroken van 4 cm (denk ik, het is al lang geleden...), die allemaal kopse kant naar boven gedraaid, lamello's erin, en verlijmd tot een tafelblad. Nadien dan afgewerkt met epoxy.
    Wat me sterk verbaasd bij dit project is dat de tafel immens leeft (zowel krimpen en uitzetten als kromtrekken). Had dit niet verwacht van multiplex. Misschien ook iets om in je achterhoofd te houden... Ik denk dat een profiel infrezen langs onder zeker geen overbodige luxe gaat zijn...

Over de lijm (om dan toch maar on topic te blijven): geen idee meer welke ik toen gebruikt hebt maar het was denk ik gewoon een D2 van recta was...

Forum Rechten