Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    @ Bert Vanderveen. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb 1 keer met m'n oude Emcostar een "kick-back" meegemaakt omdat ik de palnk niet goed langs de zaag begeleide. En nu zit er een deukje in garagedeur.
    @ Toxiq.
    Helaas ken ik geen mensen met een lasapparaat, wel zijn er in mijn omgeving een paar constructie-bedrijven waar ik eens langs zou kunnen gaan.

En om toch vooruit te kunnen, heb ik maar de festool "Lengteaanslag CS 70 LA" besteld. Eens kijken hoe die gaat bevallen. Nu "even" gaan zoeken naar 3 (2+1) meter MFT-profiel (​472863).
    Nou moe ......

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Vriendelijke groeten,

Corné

@ CSK. Wanneer ik niet anders kan of wanneer de Lengteaanslag van Festool tegenvalt, zijn dat goede alternatieven. Helaas moet alles wat ik heb wel "Guus-bestendig" zijn en dus niet snel werken.
    Nou moe ......

Voor dat geld had je ook zo ongeveer wel die incra kunnen kopen?

@ Superkees. Die Incra vind ik 1 groot nadeel hebben en dat is de ruimte die het nodig heeft. Ik bedoel te zeggen dat voor het zagen van een smalle plank, je weinig ruimte nodig hebt. Voor het zagen van bredere planken of platen heb je meer ruimte nodig. Of heb ik de verkeerde Incra in mijn gedachten?
    Icra_tablesaw.jpg
    Nou moe ......

Guus, ik bedoelde het Incra LS Positioner Standard Systeem. Die is eigenlijk voor een freestafel bedoeld, maar wordt ook vaak gebruikt voor zaagtafels (zoals ik ook doe). Die heeft nog steeds het nadeel dat deze relatief veel ruimte inneemt bij het zagen van brede stukken, maar niet zo veel als het systeem waar jij naar linkt. Het is ook een stuk goedkoper. Het systeem komt in 2 maten (17” en 25”), waarbij ik zou kiezen voor het grootste model vanwege de zaagcapaciteit (635 mm breed). Het is ook mogelijk om los een 32”-versie (810 mm) los te kopen als je meer bereik nodig hebt.

@ L.N. Oke, die had ik over het hoofd gezien. Bedankt voor de moeite.
    Incra lijkt mij wel kwaliteit en ziet er mooi uit (behalve de prijs). Maar dat zeg ik ook over Festool. Het is veelste duur "speelgoed" voor datgene wat het doet of moet doen. Maar goed, service en garantie moeten ook betaald worden. Hoewel ik over een enkele officiele Festool-reparateur absoluut niet te spreken ben (ik zal geen naam noemen), heb ik misschien gewoon een paar keer pech gehad.

Maar wanneer de Festool niet bevalt, komt er een Incra in huis.
    Nou moe ......

Duur is natuurlijk relatief. Voor mij is werken met hout een hobby en uit werken met goed gereedschap haal ik meer plezier. Daarom is Festool of Incra niet te duur voor mij. Je bent welkom bij mij in Maastricht om de LS Positioner in samenwerking met mijn CS70 te zien/testen.

Forum Rechten