Hoe tafelblad van oude balken

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Nog niet eens zeker of ik er mee aan de gang ga, eerst even info zoeken .
Voor een echt grote tafel ( 3.5 a 4 meter. lengte en zeg een meter breed ) denk ik aan een blad van gebruikte balken iets in de richting van 70x170 ofzo .maar eigenlijk maar net wat ik in de buurt voor handen krijg.
Ik denk, dan eerst zorgen dat het oude spul weer een beetje netjes recht en haaks is .
Sleuven frezen in de zijkanten en daar strips in om de boel te verbinden. en gaten in het horizontale vlak boren, zodat er aan de buitenkanten, een strip bandijzer langs kan en dan met draadeinden het hele spul aan elkaar sjorren.
Gaat dat werken, en dan het werken bedoeld als goede constructie en niet al in het gaat door het werken van het hout zo krom als een hoepeltje worden ?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.918
2.536
Gaten onder je moeren dieper boren en er een ring en een paar schotelveren onder leggen. Is genoeg om de werking op te vangen en toch het blad op spanning te houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.