Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Onderwerp: Leek zoekt info

Leek zoekt info

Goedenavond,

ik ben Remco en ben nieuw op dit forum.

Het lijkt me leuk om zelf dingen te gaan maken van hout.
    uiteraard simpel beginnen.

echter beschik ik thuis niet over een garage of werkruimte, zal dus vooral werken onder de overkapping worden.
    niet ideaal maar is helaas niet anders.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een zaag.
    gekeken naar cirkelzagen met geleiderail, invalzagen met rail en zaagtafels.
    denk dat een zaagtafel af gaat vallen.

ik vermoed dat ik soms ook met plaatmateriaal zal gaan werken.
    wat is dan een leuke instap cirkel of Invalzaag wat ook fatsoenlijk functioneerd.
    wat is een goede oplossing om plaatmateriaal te zagen thuis? Een van boven geschreven zagen in combinatie met een workmate?

alvast bedankt.

Misschien kun je ook vertellen wat je budget is en wat voor plaatmateriaal, 8mm triplex of mischien wel 25 of zelfs trespa om maar wat te noemen
    ik vind de festool een fijne machine die 2e hands redelijk betaalbaar is, de linialen zijn duur maar daar zijn alternatieven voor (youtool bijv)
    van de week zeg ik een scheppach met 2 linialen op Mp voorbij komen op marktplaats, maar ik heb geen idee hoe goed die zijn

is thuis bij ouders of thuis is een eigen thuis, ik het laatste geval kun je de carport misschien dicht maken, wellicht zelfs isoleren dan kun je toch een fijn werkplekje creeeren
    Met een hamer past alles...

Thuis is bij mijn eigen huis, dicht maken is geen optie helaas, is de overkapping achter mijn huis.

ik wil wel voor nieuw gaan, voel ik me fijner bij.
    op moment iets in gedachte om te maken van multiplex, dikte rond de 20mm
    maar liefst iets wat ook in de toekomst ander materiaal kan zagen, maar daar zal het zaagblad op aan te passen zijn.

nu zelf gekeken naar cirkelzagen van bosch blauw, makita en metabo.
    festool is iets te prijzig om uit te zoeken of het me wel bevalt, bedoel met hout werken.

budget tja, ligt er een beetje aan.
    denk voor de zaag met liniaal rond de 250 euro.

maar zit meer met hoe het makkelijk te zagen is.
    een plaat moet ik ook ergens op kunnen leggen natuurlijk.
    een cirkelzaag met liniaal heb ik weinig aan als ik op de grond moeten liggen.

hoe doen andere dit thuis, de amateurs onder ons.
    ook met een workmate ofzo, kleine werktafel?
    of toch een compacte zaagtafel?

De invalzaag van de Lidl was/is? een scheppach. Als je zoekfunctie op het forum gebruikt kom je deze tegen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Als ik buiten moet zagen gebruik ik 2 metselschragen met daar overheen 3 balkjes van 44 x 69. Daar dwars overheen leg ik rachels 19 x 69. Aan elkaar bevestigen met beuken deuvels. Dan kan je plaatmateriaal zagen zonder dat je bang moet zijn om een spijker of schroef te raken. Raken de rachels te veel beschadigd kan je ze omdraaien. Daarna gaan er nieuwe op en gaan de oude in de kachel.

Wat ik zo van scheppach gelezen heb, hebben die niet zo een diepe zaagdiepte, Max 55
    nu zal dat meestal wel geen probleem maar is wel beperkter natuurlijk.

Van Lidl is toch parkside, is dat ook Scheppach?
    weet niet wat ik van parkside moet verwachten, is dat geen goedkoop is duurkoop??

Is een kant en klare werkbank niet makkelijker dan?
    dan zo een constructie zelf maken

Kijk even hier
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten