Parkside Preformance Brushless

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste forrummers,

Onlangs mijn Parkside Preformance arsenaal uitgebreid met een accuzaag (ik heb al de accuboor en multitool)
Het is er een in de 20v range met een 5 ah batterij bijgeleverd en een zaagblad van 190mm. Ik heb deze aangeschaft ter vervanging van mijn oude 18v accuzaag die voor sommige klussen toch iets te licht bleek (deze is nu 8 jaar oud)
Heb er gelijk een tweede accu bij besteld van 5 ah (kostprijs 54,- euro) De machine oogt zeer degelijk en solide met een alu zool.
Plenty power en uitgerust met een motor rem die het zaagblad zeer snel stil zet.
Heb hem gelijk maar goed ingewerkt met het zagen van heel wat plaat materiaal voor een klusje. Maar niet nadat ik een adapter gemaakt had zodat deze zaag soepeltjes over de Makita/Festool/Parkside rail glijdt.

Hier wat fotootjes van het idee en de uitvoering

IMG_6451.jpg

De zaag werd zonder zaagblad geleverd maar na contact met de klantenservice word er een zaagblad nagestuurd, gelukkig had ik nog een oud zaagblad van dezelfde afmetingen liggen en heb deze dus gemonteerd.

Wat trespa plaatjes op maat gezaagd en het knutselen kan beginnen

IMG_6456.jpg


De plaatjes verlijmd met epoxy en voor de zekerheid geborgd met een ingetapt boutje de buitenste geleider is verstelbaar gemaakt zodat de machine spelling vrij over de geleider kan lopen.

IMG_6460.jpg

De geleider functioneert en is bevestigt aan de voorzijde met een stukje staal waar normaal de langsgeleider ingaat. Aan de achterzijde door middel van twee boutjes in de zool (getapt en verzonken)
In de toekomst moet ik nog 2 gaatje bij boren in de gemaakte geleider zodat ik ook onder 45 graden kan zagen aan voor zijde is dit niet nodig (kan deze traploos verstellen)

IMG_6462.jpg

En... de eerste zaagsnede in het plaatmateriaal keurig recht en haaks

IMG_6484.jpg

De machine en aanpassing houden het goed ben er zeer content mee. Heb er inmiddels een plaat of 5 mee verzaagd en machine en accu houden het goed.

Ik had natuurlijk een Festool pendel accu cirkelzaag kunnen kopen maar.... dit is zo veel leuker :)

De mutitool en accuboor van deze lijn zijn echt ook geweldig! Ik zag dat ze ook een haakse slijper en reprico zaag aanbieden wellicht dat ik de laatste hiervan ook nog ga aanschaffen.
Ik heb trouwens geen commerciële binding met Parkside maar de Preformance serie is echt een aanrader goede prijs prestatie en met brushless motor uitgevoerd
Helaas is de accu boor, wegens succes? of plagiaat? niet meer leverbaar (deze lijkt overigens sprekend op de dewalt brushless accuboor alleen een ander kleurtje)

Groetnis,

Roeland
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Cirovski

Nieuw lid
26 mrt 2020
2
0
Beste forrummers,

Onlangs mijn Parkside Preformance arsenaal uitgebreid met een accuzaag (ik heb al de accuboor en multitool)
Het is er een in de 20v range met een 5 ah batterij bijgeleverd en een zaagblad van 190mm. Ik heb deze aangeschaft ter vervanging van mijn oude 18v accuzaag die voor sommige klussen toch iets te licht bleek (deze is nu 8 jaar oud)
Heb er gelijk een tweede accu bij besteld van 5 ah (kostprijs 54,- euro) De machine oogt zeer degelijk en solide met een alu zool.
Plenty power en uitgerust met een motor rem die het zaagblad zeer snel stil zet.
Heb hem gelijk maar goed ingewerkt met het zagen van heel wat plaat materiaal voor een klusje. Maar niet nadat ik een adapter gemaakt had zodat deze zaag soepeltjes over de Makita/Festool/Parkside rail glijdt.

Hier wat fotootjes van het idee en de uitvoering

Bekijk bijlage 73704

De zaag werd zonder zaagblad geleverd maar na contact met de klantenservice word er een zaagblad nagestuurd, gelukkig had ik nog een oud zaagblad van dezelfde afmetingen liggen en heb deze dus gemonteerd.

Wat trespa plaatjes op maat gezaagd en het knutselen kan beginnen

Bekijk bijlage 73705


De plaatjes verlijmd met epoxy en voor de zekerheid geborgd met een ingetapt boutje de buitenste geleider is verstelbaar gemaakt zodat de machine spelling vrij over de geleider kan lopen.

Bekijk bijlage 73706

De geleider functioneert en is bevestigt aan de voorzijde met een stukje staal waar normaal de langsgeleider ingaat. Aan de achterzijde door middel van twee boutjes in de zool (getapt en verzonken)
In de toekomst moet ik nog 2 gaatje bij boren in de gemaakte geleider zodat ik ook onder 45 graden kan zagen aan voor zijde is dit niet nodig (kan deze traploos verstellen)

Bekijk bijlage 73707

En... de eerste zaagsnede in het plaatmateriaal keurig recht en haaks

Bekijk bijlage 73708

De machine en aanpassing houden het goed ben er zeer content mee. Heb er inmiddels een plaat of 5 mee verzaagd en machine en accu houden het goed.

Ik had natuurlijk een Festool pendel accu cirkelzaag kunnen kopen maar.... dit is zo veel leuker :)

De mutitool en accuboor van deze lijn zijn echt ook geweldig! Ik zag dat ze ook een haakse slijper en reprico zaag aanbieden wellicht dat ik de laatste hiervan ook nog ga aanschaffen.
Ik heb trouwens geen commerciële binding met Parkside maar de Preformance serie is echt een aanrader goede prijs prestatie en met brushless motor uitgevoerd
Helaas is de accu boor, wegens succes? of plagiaat? niet meer leverbaar (deze lijkt overigens sprekend op de dewalt brushless accuboor alleen een ander kleurtje)

Groetnis,

Roeland

Hoi Roeland,

Goeie review! Ik heb een Bosch accu cirkelzaag, maar die is helemaal op. Nu kan ik deze kopen via internet (helaas niet meer in de winkel) dus was ik benieuwd of hij na twee jaar nog steeds bevalt?
Ik hoor het graag.
Groetjes Ciro
 

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
105
91
Oss
Ik zou dit afraden omdat parkside inmiddels op een ander type accu is overgestapt die niet compatible is met de oude die je hier ziet. Zodra die kapot is, heb je dus een baksteen.
 

Cirovski

Nieuw lid
26 mrt 2020
2
0
Ik zou dit afraden omdat parkside inmiddels op een ander type accu is overgestapt die niet compatible is met de oude die je hier ziet. Zodra die kapot is, heb je dus een baksteen.
Oei, dankjewel! Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik dacht dat ze allemaal compatible waren. Dat zou een dure baksteen worden. Thanks😉
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Oei, dankjewel! Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik dacht dat ze allemaal compatible waren. Dat zou een dure baksteen worden. Thanks😉
Veel van dat accuspul goedkoop of duur is over 15 jaar onbruikbaar. Mijn spullen vanaf 1998 werken allemaal nog.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.141
850
Ulvenhout
Ik weet dit zo net nog niet. Alle 20V accu's zijn op alle apparaten te gebruiken die nu worden aangeboden.
Post eens een foto van de zaag die je wil?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Ik zou dit afraden omdat parkside inmiddels op een ander type accu is overgestapt die niet compatible is met de oude die je hier ziet. Zodra die kapot is, heb je dus een baksteen.
Oei, dankjewel! Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik dacht dat ze allemaal compatible waren. Dat zou een dure baksteen worden. Thanks😉
Dat zou kunnen, ware het niet dat er tegenwoordig veel after market imitatie accu's worden aangeboden. Ik heb daarmee mijn oude Makita schroeftolletje weer een nieuw leven kunnen geven. Ik koop geen nieuwe schroeftol voor 6 tientjes (2 accu's). Het zijn dan geen Li-ion accu's, maar goed de oude Nicad hebben het ook een aantal jaren goed gedaan..

Overigens weet ik niet of er ook after market Parkside accu's zijn. Ik kan ze nu even niet vinden, maar dat is ook geen garantie voor succes
 

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
105
91
Oss
Ik weet dit zo net nog niet. Alle 20V accu's zijn op alle apparaten te gebruiken die nu worden aangeboden.
Post eens een foto van de zaag die je wil?
Alle momenteel koopbare Performance serie apparaten zijn compatible met alle momenteel koopbare X20V team accu's.
De huidige X20V team accu is de originele accu waar parkside mee is begonnen zover ik weet. Echter, toen de performance lijn werd geintroduceerd ging die een nieuwe accu gebruiken, dat is degene van de zaag hierboven. Alweer een jaar of 3 geleden is ook de performance serie over gegaan om de reguliere X20V team accu, die NIET uitwissebaar is met die kort geleefde performance accu.
De afgelopen jaar geintroduceerde performance accu’s met bluetooth daarentegen zijn wel volledig uitwisselbaar met de X20V team accus.
Google er vooral eens op, er waren heel veel boze mensen toen de eerste performance lijn accu werd verlaten door parkside. Bijvoorbeeld: Are 20V batteries of Parkside Performance series and Parkside X20V Team series compatible?

X20V team accu:
41cA4rhe33L._AC_SX450_.jpg
Oude performance accu:
41IHW964BiL._AC_.jpg
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Veel van dat accuspul goedkoop of duur is over 15 jaar onbruikbaar. Mijn spullen vanaf 1998 werken allemaal nog.
Mijn Festo machines van 1992 doen het ook nog prima. Accu's mag je blij zijn als je de 10 jaar haalt. Daartegenover staat dat je de meeste accu's kunt openschroeven en de cellen zijn goedkoop vervangbaar je moet ze wel puntlassen/solderen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.