Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Ik heb al jaren een makita 9,6V schroefmachine, met die lange accu's. Prima ding en na ruim 20 jaar nog steeds nieuwe accu's voor te koop. Een keer een eigen merk van de gamma erbij gekocht. 2 versnellingen, 18V dacht ik, en deed het goed. Één nadeel, geen nieuwe accu's voor te krijgen.

De nieuwe generatie slagschroevendraaiers zijn niet te vergelijken met mijn oude makita, maar dat is ook een schroef-boormachine.
    Ik heb ook gekeken naar een lidl slagschroevendraaier, met 2 accu's erbij toch meer dan de helft goedkoper dan een vergelijkbare dewalt, makita enz. Omdat ik nergens kan vinden hoe de accu aansluiting omschreven is, toch maar niet gedaan. Het zal ook wel de weggooi maatschappij zijn, maar om nu een goede machine weg te moeten gooien omdat er bijvoorbeeld geen accu of lader voor te koop is, dat is niet mijn ding.
    sometimes you just need a bigger hammer

Je hebt nog garantie als hij nog geen twee jaar oud is volgens mij.

Gebruik gewoon een boor met een stekker voor de zwaardere klussen.
    een willekeurig 600W heeft geen enkele moeite met 18mm in hout.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik heb mijn Makita accu (18v, 3ah) slagschroevendraaier en boor/schroefmachine in 2009 of 2010 gekocht, heel veel gebruikte/mishandeld, maar het blijft maar gaan. Top spul.

Merk wel dat de accu’s wat minder beginnen te worden (dat is ook geen wonder) en twijfel of ik voor nieuwe accu’s ga of volgend jaar een keer een nieuwe set ga kopen. Indien dat laatste dan misschien wel een 14,4v set, net wat minder lomp.

Merken als Metabo, DeWalt en Makita hebben accuboormachines van €125 tot bijna €500, voor de leek die zich er niet in verdiept is het verschil niet te zien
    Bosch heeft de groene (DHZ) en blauwe (pro) lijn, maar ook bij de blauwe lijn heb je goedkope en dure series.......

Als vuistregel kun je eigenlijk wel zeggen dat je bij de Gamma, Praxis etc niet de duurdere lijnen van de merken zult aantreffen
    Daarvoor moet je naar de vakhandel of internetshops (vaak zijn die internetshops ook begonnen als ouderwetse ijzerwarenwinkel)

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gasman Bekijk Berichten
    Merken als Metabo, DeWalt en Makita hebben accuboormachines van €125 tot bijna €500, voor de leek die zich er niet in verdiept is het verschil niet te zien
    Bosch heeft de groene (DHZ) en blauwe (pro) lijn, maar ook bij de blauwe lijn heb je goedkope en dure series.......

Als vuistregel kun je eigenlijk wel zeggen dat je bij de Gamma, Praxis etc niet de duurdere lijnen van de merken zult aantreffen
    Daarvoor moet je naar de vakhandel of internetshops (vaak zijn die internetshops ook begonnen als ouderwetse ijzerwarenwinkel)
    Bij Bosch en Makita heb je 18V machines met metalen binnenwerk en metalen boorkoppen in hun professional series. Dat zijn de top modellen.
    Betaal je ook meer dan 200E voor alleen de machine. Zo heb ik een Makita 481 met 115NM koppel als schroefboormachine en heeft mijn nieuwe GSR 18v60C ook 60NM en het model daarboven 85NM
    Ik heb nog nooit electrisch gereedschap bij de bouwmarkt gekocht, opgevoed met idee dat je kwaliteit moet kopen. Je betaalt de hoofdprijs en krijgt B kwaliteit.

Als je geen "al te zware eisen stelt" kun je tegenwoordig net zo goed een 12V blauwe Bosch kopen, die zijn veel handzamer en hebben met een 4Ah accu veel energie. Ik vind alleen de boormachines te langzaam draaien als je veel schroeven achter elkaar erin moet draaien omdat ze relatief langzaam draaien.

Forum Rechten