Hoeveel persoonlijke bescherming gebruiken jullie?

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
1. Gebruik je bij handwerk (ongemotoriseerd) een mondkapje? Wanneer wel, wanneer niet?
> Soms bij fijne en irriterende houtsoorten wel. Maar bij Eiken, vuren, essen, esdoorn niet. Maar ik had laatst een voor mij onbekende houtsoort, en daar bleef ik bij niezen. Daar heb ik een mondkapje bij gebruikt. S3 geloof ik.

2. Gebruik je bij machinewerk een mondkapje? Wanneer wel, wanneer niet?
> Bijna altijd wel. Maar ik doe maar weinig machinewerk, daar ben ik dan zo mee bezig dat een mondkapje en bril er standaard bij horen. Ik bedoel: ik doe het te weinig om daar nonchelant in te worden.

3. Gebruik je altijd een stofzuiger aan je machines?
> Nee, als ik een machine gebruik, sta ik buiten in de tuin. Binnen wel een stofzuiger.

4. Heb je een (fijnstof)filter om de lucht te filteren?
> Nee, maar staat wel hoog op mijn verlang lijstje. Ik wil graag zo’n ding van ‘kiesvoorhout’ maken.

5. Als je mondkapjes gebruikt, welke gebruik je dan?
> Van de Bouwmaat, en dan degene met de fijnste filtering. En bij chemische dingen (ontvetten met thinner of spuitwerk met een spuitbus) het masker van Bahco met een koolstoffilter. Te koop bij elke bouwmarkt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.