Tifa-fix van bison en eiken delen

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Ja konijnen lijm! Ehhh kozijnen,... ofwel Tifa fix.
Zelfde kleur als eiken, vullend en goed schuurbaar.
Eerste test met skylt is ook prettig dus goed overschilderbaar!

Ben een massief keukenblad aan het maken en dat gaat goed en de hechting is snel, ik enthousiast... Zeker wel.

Iemand hier eerder mee gewerkt?
IMG_20181220_151950.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Ik neem aan dat je Tifa Tix bedoelt.........ja voor buitenwerk en omdat het flexibel blijft erg tevreden, voor een blad ehhh geen idee.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Klopt het dat deze lijm (Tifa-Tix) taai blijft en niet echt hard wordt? Heb gisteren Glaslatten gelijmd om een waterdichte verbinding te krijgen, maar het restant wat je tijdens het klemmen uit de verbinding perst is nu nog taai, een beetje Bisonkit achtig. Restanten daarvan blijven ook elastiek achtig. Fabrikant beweert dat het schuur en schilderbaar is.

Ik vind overigens dat de verwerkingstijd te kort is, je moet echt binnen een paar minuten na het aanbrengen monteren en klemmen. Lijkt me niet handig wanneer je een heel kozijn in elkaar moet zetten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb het voor kozijnen gebruikt. Werkt prima. Afgewerkt met plamuurmes. Later geschuurd en geschilderd.
Kit was niet hard maar wel te verwijderen.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik heb het voor kozijnen gebruikt. Werkt prima. Afgewerkt met plamuurmes. Later geschuurd en geschilderd.
Kit was niet hard maar wel te verwijderen.
Het ging om lijstjes voor 3 kleine raampjes in een deur, ik moest snel werken omdat de kit ca 10-15 minuten verwerkbaar blijft. Ik heb daarstraks met een scherpe bijtel de overtollige kit verwijderd en de rest weggeschuurd en dat ging goed. De dikke restanten blijven lang taai, maar de film dunne niet. Dus ik denk dat het wel goed zit. Daarstraks heb ik de weldorpel van deze deur gelijmd en nu kon ik de kit meteen afmessen. Deze dorpel zit nu muurvast en waterdicht op de deur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.