Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 44
    Van dat worst ?
    Met een hamer past alles...

Nee tuurlijk niet, die kleur van die worst zal mijn een worst zijn
    Robert Jan

Als je zoveel vertrouwen in je systeem hebt, verwacht ik wel dat je je eigen vingers gebruikt voor zo'n demonstratie.

Bwa... Je ziet toch altijd dat het een kleinnn 'wondje' achterlaat op de worst. De presentatie op een beurs doen met 5 ingedraaide vingers, is ook geen goede reclame

De machine zal alleszins meer dan een vinger kosten..

Vandaag aan het werk gezien, geeft best een klap, maar het schrammetje op het worstje is minimaal.
    Demonstratie 3x per dag, de kosten zijn €60,-- voor de cassette en €100,-- voor het zaagblad.
    Systeem is uitschakelbaar bij zagen van aluminium of nat hout.
    Machine komt volgend jaar op de markt.
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Vandaag aan het werk gezien, geeft best een klap, maar het schrammetje op het worstje is minimaal.
    Demonstratie 3x per dag, de kosten zijn €60,-- voor de cassette en €100,-- voor het zaagblad.
    Systeem is uitschakelbaar bij zagen van aluminium of nat hout.
    Machine komt volgend jaar op de markt.
    Als je per ongeluk een plank op de zaag legt die in een plasje water gelegen heeft treed het systeem in werking?
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Als de plank zo nat is dat deze elektrisch geleidend is wel.
    sometimes you just need a bigger hammer

Valt allemaal reuze mee..... het hout moet echt flink nat zijn om de beveiliging te laten afgaan, niet elke mate van geleiding wordt gesignaleerd als potentieel probleem. Er zijn filmpjes te vinden waar met flink nat hout de beveiliging gewoon niet signaleert. De sawstops hebben ook een testmodus om te kijken of “nat” hout niet zou leiden tot een ingrijpen als je zou twijfelen aan de vochtigheid. Zal deze ook wel hebben.

In de praktijk gaat het dus zelden om valse ingrepen.
    Laatst gewijzigd door GH1; 06-02-19 om 22:01.

En wat gebeurd er als je een klein metaaldeeltje in het hout zou raken, een nietje of een spijker? Dat is ook geleidend... als daar valse meldingen op komen is de lol er snel af. Als ik voor elk metaaldeeltje ooit geraakt tijdens zagen 160 euro kwijt was was ik al failliet.

Voor mij is het een stuk mooie maar overbodige techniek... te ver gezocht om een echte goede oplossing te zijn... te destructief.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Forum Rechten