Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

Festool tafelzaag met SawStop technologie

Teaser op Festool.be Facebookpagina:
    48254032_1939778459402942_5109871069070622720_o.jpg
    "De eerste tekening van de SawStop-technologie in een Festool-jasje. Ervaar de machine live op de bouwbeurs van 4 t/m 8 februari."

Goh, das bijzonder, deze techniek voor het eerst in Europa.

jaap

Sawstop schrijft je machine toch in 1 klap af als het mis gaat? Dan zie ik liever zoiets als Bosch tijdje geleden heeft geïntroduceerd, al lees ik daar ook niets meer over. Dus wellicht werkte dat toch uiteindelijk niet zo goed.

Sawstop heeft net zo lang geprocedeerd tot Bosch van de rechter moest stoppen. Dit was in de USA. Festool heeft het patent van Sawstop overgenomen (of heel Sawstop, dat weet ik niet), vandaar dat die het in Europa kunnen introduceren.

Of je zaag is afgeschreven zullen we maar moeten afwachten tot er meer bekend is.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Nee, je schrijft niet de machine af, maar enkel het zaagblad. Bij Bosch bleef zelfs het zaagblad onbeschadigd. Maar die hebben een rechtszaak tegen Sawstop verloren, waardoor het Bosch-systeem niet op de markt mag komen.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Dat laatste is echt wel een groot nadeel van het patent systeem, want op die manier maakt een verbeterd systeem dus geen kans.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Het zaagblad, maar ook het 'ankermechanisme' waar het zaagblad in vast komt te zitten:

DSC00752.jpg

Iemand al ergens gelezen wat de kosten zijn in geval van een klapper?

Het zou natuurlijk kunnen dat Festool het systeem aanpast op een andere manier. Maar eigenlijk: het doet er niet toe hoeveel dat eigenlijk zou kosten, zelfs al moet je een hele nieuwe machine kopen. Wanneer dit in werking treed zou je een paar vingers verloren zijn of een andere vreselijke wonde opgelopen hebben. Dan moet je niet over een paar €1000 klagen...

Dan moet je niet over een paar €1000 klagen...
    Dan niet maar ik ben heel benieuwd hoe ze gezorgd hebben dat het alleen in werking komt als dat gebeurd zou zijn..... je moet het bepaald ook niet proberen maar wat als je voor een heel kort moment om welke reden dan ook de zijkant van een lopend (of uitlopend) zaagblad raakt? Dan ben je niet blij als je zaag uit elkaar klapt...

Het idee an sich is top maar als het moet via een destructief mechanisme wat je niet met een druk op de knop weer in werking kunt zetten dan vraag ik me oprecht af of het gaat werken.... maar ik ben zeker benieuwd naar het systeem want wat ik roep hebben ze zelf ook vast bedacht.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    maar wat als je voor een heel kort moment om welke reden dan ook de zijkant van een lopend (of uitlopend) zaagblad raakt? Dan ben je niet blij als je zaag uit elkaar klapt...
    Dan zou ik persoonlijk heel erg blij zijn moest het zaagblad in een aantal milliseconden naar beneden klappen... Wanneer de zijkant/rug/... van je hand gegerepen wordt door één van de tanden trekt die je er meteen mee in. Ik heb nog nooit (hout vasthouden) een draaiend zaagblad aangeraakt, in welke orientatie dan ook.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    wat je niet met een druk op de knop weer in werking kunt zetten dan vraag ik me oprecht af of het gaat werken....
    Ik denk dat wanneer je dit meemaakt, je uit jezelf, of geforceerd, best die dag niet meer aan een zaag komt... Veelal gaat er vermoeiing, tijdsdruk, etc. ... gepaard bij de oorzaak van zo'n incidenten, en dan kan je beter rusten/nadenken.

Youtube staat vol met filmpjes over het (originele SawStop) systeem.

Forum Rechten