Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: CNC bedrijf gezocht

CNC bedrijf gezocht

Dag mede houtbewerkers,

Voor een aantal projecten in Januari ben ik op zoek naar een bedrijf dat gefreesde mallen voor me kan produceren. Het zal in dit geval gaan om freeswerk in plaatmateriaal. Afmetingen zijn relatief klein, +-700 X 400 mm.

Daarnaast ben ik op zoek naar een cmc bedrijf dat op onregelmatige basis kopieermallen voor mijn kopieerdraaibank kan maken, het liefst uit aluminium, of anders uit polycarbonaat. afmetingen hierbij rond de 700 X 200 mm.

Ik hoor graag wie er geschikte bedrijven kent. Het liefst in de omgeving Amsterdam, maar als jullie een hele snelle en betrouwbare kennen ergens anders is dat ook prima. Iemand van het forum is ook prima, maar moet wel betrouwbaar zijn en binnen een redelijke termijn kunnen leveren!

Alvast bedankt voor de moeite!
    Rik Blaauw

Dag Rik,

Ik heb een zelfstandig bijberoep in CNC werken en zou je zeker kunnen helpen met het frezen van hout en polycarbonaat.
    Alleen zit ik niet echt in jou buurt natuurlijk... Ik woon iets ten noorden van Brussel. Mocht je geen oplossing dichterbij vinden mag je me altijd een PB sturen!

Groeten,
    Johan

Probeer Made by Merlin in Den Haag, die heeft een grote CNC staan: http://www.madebymerlin.nl/

Zijn website voor CNC is: http://www.070freestechniek.nl/

Ik heb daar twee MDF platen laten frezen met 20 mm gaten die zuiver gefreesd zijn en niet te duur. Hij doet veel opdrachten voor bedrijven, ook in kunststof, ik had ook snel antwoord op de mail.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Beste Johan,

Dat is idd een eind weg. Ik heb even op www.wooddc.be gekeken, het werk ziet er in ieder geval goed uit. Ik stuur even een PB om te kijken of wij iets voor elkaar kunnen betekenen.

Hartelijk,
    Rik

Cnc bedrijf gezocht?

Beste Rick,Dit bericht is wat aan late kant, maar als jij nog steeds op zoek bent naar cnc freeswerk, dan kan jij bij mij terecht in Amsterdam Zuidoost.

Dennis.

Volgens mij is het niet de bedoeling dat bedrijven zich registreren en dan hun eigen diensten aanbevelen onder een alias. Lijkt me wat vreemd dat iemand zich registreert om op twee oude topics een link te plaatsen naar een bedrijf (of dat nou een goed bedrijf is of niet).

EDIT: Opgelost, mod heeft het bericht verwijderd.
    Laatst gewijzigd door city17; 23-04-19 om 19:38.

Kan iemand iets meer vertellen wat de criteria zijn waarop een prijs gebaseerd wordt?
    Ik begrijp natuurlijk dat als het apparaat veel moet snijden, dat het meer zal kosten, maar waar hoe gaat dit in zijn werk?
    En dikte en soort van het materiaal.
    Ben een beetje benieuwd waar je qua betaling op moet rekenen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keeswest Bekijk Berichten
    Kan iemand iets meer vertellen wat de criteria zijn waarop een prijs gebaseerd wordt?
    Ik begrijp natuurlijk dat als het apparaat veel moet snijden, dat het meer zal kosten, maar waar hoe gaat dit in zijn werk?
    Beetje vreemde vraag, hoeveel personeelskosten heeft het bedrijf, hoeveel schrijft het bedrijf af op zijn apparatuur en zo zijn er nog wel een tiental prijsbepalende factoren te noemen. Een bedrijf dat veel duurder is overleeft het waarschijnlijk niet, net zo als wanneer het zijn kosten niet zou kunnen verrekenen.

Volgens mij is een gezondere benadering, wat je er zelf voor over hebt en/of redelijk vindt.

Ik vind het zelf geen vreemde vraag. Tenminste niet na de toelichting die je zelf geeft waarom je het een vreemde vraag vindt.
    Er zijn namelijk tal van bedrijven of producten waar ondanks dat een bedrijf personeelskosten en afschrijvingskosten heeft, er wel een aantal prijsbepalende factoren te benoemen zijn.
    Bij een metselbedrijf, een vloerenlegger, een taartenbakker, een hovenier bijvoorbeeld. Die factoren zijn redelijk inzichtelijk te maken.
    Bij een CNC bedrijf zullen er toch ook wel zulke factoren zijn: Wat kost het om een tekening om te zetten naar de machine (ik neem tenminste aan dit nodig is), wat is de uur- of minuutprijs van een eenvoudige machine, wat zijn de opstartkosten die je sowieso betaalt.

Wat iemand er zelf voor over heeft is inderdaad een goede benadering. Wat redelijk is, kun je vaak pas bepalen als je kosten kunt interpreteren en verklaren. En als je ook weet wat een beetje marktconform is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keeswest Bekijk Berichten

Machine kosten
    pand, electra, verzekeringen
    personeelskosten
    gewenste winstmarge
    tijd

Ik denk niet dat je hier een heel eenvoudig antwoord op kan geven, pand/huur enzo moet je wel meenemen, maar als een bedrijf in een té duur pand zit dan is dat niet te verantwoorden in fatsoenlijke/eerlijke prijs

Bij een metselbedrijf, een vloerenlegger, een taartenbakker, een hovenier bijvoorbeeld. Die factoren zijn redelijk inzichtelijk te maken.
    Bij een CNC bedrijf zullen er toch ook wel zulke factoren zijn: Wat kost het om een tekening om te zetten naar de machine (ik neem tenminste aan dit nodig is), wat is de uur- of minuutprijs van een eenvoudige machine, wat zijn de opstartkosten die je sowieso betaalt.

Wat iemand er zelf voor over heeft is inderdaad een goede benadering. Wat redelijk is, kun je vaak pas bepalen als je kosten kunt interpreteren en verklaren. En als je ook weet wat een beetje marktconform is.
    Ik begrijp de reactie van Marcel wel een beetje, je wil alle kosten weten om te weten of je de prijs acceptabel vind, doe je dat bij alle bedrijven waar je iets uitbesteed ?
    tekening omzetten naar machine is vaak 1 druk op de knop, als je bedoeld een schets omzetten naar een 3d tekening waarvan de onderdelen gefreesd kunnen worden is wel weer wat anders
    Het ene bedrijf zal misschien 40 a 50 euro per uur rekenen terwijl een top ontwerper misschien wel het viervoudige rekent, maar heb je dat nodig voor een houten tafel, kast of iets in die geest ?

Er is geen markt conform, misschien wel in het topsegment, maar iets zegt mij dat jij dát niet zoekt ! daar praat je al gauw over machines van heeeeeeeeeeeeeeeel veel geld (5 cijfers oplopend naar 6 voor een machine)
    Voor hout komt het wat minder nauwkeurig en is er een vrij grote markt van bedrijven met goedkopere machines (en overige kosten) die voor minder geld werken
    Omdat het hier váák ook particulieren betreft is het een beetje rondbellen/mailen om het kaf van het koren te scheiden

Een hoop valt samen met hoe je iets aanlevert, je wensen, materiaal en complexiteit, dus als je dat nu eerst geheel uit de doeken doet, dan komt er misschien een antwoord dat dichter ligt bij jouw vraag
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 11-05-19 om 09:12.
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten