een beginnend houtwormpje

nick

Nieuw lid
30 jan 2011
4
0
hey vrienden ,
ik ben nick ,en werk zeer graag met hout ,ik heb de microbe zo'n 10 jaar geleden overgenomen van mijn schoonvader,die meubelmaker is
ik heb zo veel geleerd met mijn ogen ,en kan nu ook al wel een beetje overweg met hout ,het probleem is gewoon ,dat houtbewerkings matriaal zeer prijzig is ,als je met goed gereedschap wilt werken ,want ook al heb je 2 linkerhanden,met het juiste gereedschap en toch wel een beetje intresse kan iedereen wel iets moois maken ,ik ben momenteel wat meubeltjes aan het maken voor in ons living,ja in steigerhout :roll: ,maar heb ook al vroeger dan ,meubels in oud grenen gemaakt ,mdf enz inbouw kasten in melanine en kader in mdf ,maar ik moet toe geven ,ik kan ,of heb nog niet de mogelijkheid om mooie verbindingen te maken ,ik vijs alles in elkaar,en stop dan alles op ,wat voor de ene meubel is toegestaan ,maar voor andere weer niet ,maar kan niet anders ,je moet daar het juiste gereedschap voor hebben ,topie ,langegat boor ,enz enz,mijn vraag aan jullie hoe zijn jullie eigenlijk begonnen op een professionele manier?het kost toch allemaal ne hoop geld he vrienden,
mijn duurste gereedschappen zijn
festool invals cirkelzaag met geleiders
2 x accuboormachiene csx ,perfect voor schroeven in zacht hout ,maar mist soms kracht
metabo bouwzaagtafel
gele powerplus verstekzaag
makita bandschuurmachiene
2x exentriche schuurmachiene bosch groen pex 400
vlakschuurmachiene bosch groen
accumachiene bosch 14 v
lammelo van lammelo
bovenfrees bosch 1400 groen
multitool bosch groen
kost allemaal ne hoop geld en dan is het meeste nog van een doe het zelf kwaliteit!!!
maar ik moet wel zeggen dit forum is en vind ik zeeeer intresant,zeker voor de beginnende houtbewerker!!!!!groetjes aan iedereen hier op het forum!!!!!!!en ik zal hier denk ik nog vele uurtjes aan het lezen zijn ,en als ik hulp nodig heb ,zal ik het hier zeker eens vragen ,want er zitten krakken tussen jullie
 
A

Athanor

Guest
Nick, welkom op het forum. Ik hoop dat je hier een leuke tijd doorbrengt en we hopen wat van je te zien en te horen.

Fons
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nick, welkom op het forum.
Houtdraaien doe ik wel, houtbewerken in de zin van meubels maken deed ik zo'n 30 jaar geleden, maar vind het nog altijd interessant om te zien hoe andere het doen.
Laat eens wat zien, wij zijn met z'n alle gek om foto's te zien.
Veel plezier hier.
Ad
 

nick

Nieuw lid
30 jan 2011
4
0
hey vrienden ,als je me kunt vertellen hoe ik hier foto's kan plaatsen ,zal ik direct eens proberen ze ,grz nick
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Hallo Nick,

Welkom bij de club.
Een indrukwekkende lijst gereedschap en werkstukken!
Foto's willen we natuurlijk zien, is simpel;
Bij bericht antwoorden zie je onder het venster waar je typt het venster 'bijlage toevoegen'
Eerst 'blader' je naar een foto op je pc, daarna 'voeg je bestand toe'.
Nu verschijnt er na 'uploaden'direct onder het typvenster een bijlage, of meerdere als je meer plaatjes hebt geupload. Nu kan je de bestanden in je bericht plaatsen waar je maar wilt.
Let wel op, dat de plaatjes niet te groot zijn. (800 x 600 gaat goed)

Probeer maar eens,

Succes met je hobby! ( die 2 linkerhanden valt wel wat mee :) )

Groet,
Kor
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Nick

Welkom op het forum. Aan je gereedschap ( elektrisch ) zal het niet liggen. Gebruik je ook handgereedschap of zit overal een stekker aan. Voor foto's gebruik ik :
PIXRESIZER is een gratis programma op het net. Even in de google machine en klaar is kees/nick

Laat maar eens wat zien. Foto's we zijn er gek op.
Zet in je avatar even je woonplaats Altijd handig voor mensen in de buurt.
Hartelijke groet Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
He Houtwormpje!!

Goed gevonden. Welkom op dit mooi forum . We zien de foto's graag verschijnen want dat maakt alles een stuk helderder.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Nick van harte welkom. Goed gereedschap is vaak een uitkomst, maar zonder vaardigheid kom je ook nergens. Van beide kun je genieten op dit forum en er je voordeel mee doen. Maar je hebt vast al wel mooie dingen gemaakt als ik je zo beluister.
Ben benieuwd.
vr.gr. Jan Pranger.
 

nick

Nieuw lid
30 jan 2011
4
0
hey vrienden,
ik probeer hier wa foto's op te zetten mer ,mijn foto's zijn te groot ?wat kan ik dan het beste doen ,want ik begrijp dat jullie uit zijn naar foto's he? kunnen jullie mij eens helpen om foto's te plaatsen ,binnenkort voor advies van hout he :D
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
nick zei:
hey vrienden,
ik probeer hier wa foto's op te zetten mer ,mijn foto's zijn te groot ?wat kan ik dan het beste doen ,want ik begrijp dat jullie uit zijn naar foto's he? kunnen jullie mij eens helpen om foto's te plaatsen ,binnenkort voor advies van hout he :D

Eerst moet je de foto's verkleinen naar bijvoorbeeld 800x600 en dan kan je hem als bestandje bijvoegen als je een bericht post. Je kan ook naar een foto upload site gaan zoals http://imageshack.us/ en daar de foto uploaden, en dan als klein klikbaar plaatje hierneer zetten. Als je daar uitleg voor nodig hebt, zal ik dat graag doen.
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Toch verdient het de voorkeur om de foto's direct op het forum te zetten.
Mocht er ooit een link naar zo'n site verdwijnen raken we ook de foto's kwijt uit het topic.
 

nick

Nieuw lid
30 jan 2011
4
0
miljaar zeg ,dan wil de uw foto's hier op ztten ,en dan moet je iets doen wat je niet intreseert ,al die stappen dat je moet doen ,voor foto's^pppppppppffffffffffff,tegen die tijd heb ik al iets van hout inelkaar gestoken ze ,haha ,als mijn goesting er is mannen ,dan komen er nog zenne ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.