robuuste kruispoot maken

gijs9

Nieuw lid
29 mrt 2016
18
0
vandaag heb ik me met de poot bezig gehouden, als eerste heb ik de hoeken berekend om een totale hoogte te krijgen van bijna 78 cm. daarna de balken gevlakt en door de vandiktebank om ze haaks en even dik te maken.
IMG_20190128_065643.jpg
IMG-20190202-WA0006.jpg
met 30mm berken multiplex heb ik de bovenste en de onderste delen aan elkaar gemaakt. hierbij heb ik bruislijm gebruikt en schroeven. ook heb ik er dominootjes in gedaan zodat het geheel niet verschuift met het in elkaar lijmen van de 4 delen.
IMG-20190202-WA0010.jpg
IMG-20190202-WA0015.jpg
dit word het idee dan, de dominos houden de delen op zijn plaats met verlijmen. boven en onder heb ik op de ''middenkoker'' heb ik een plaatje geschroefd zodat het allemaal haaks en vast blijft zitten.
IMG-20190202-WA0021.jpg
nu moet alles nog geschuurd en gelakt / geverfd worden.
op het blad komt een blanke lak, en de poot word wit geverfd.
 

gijs9

Nieuw lid
29 mrt 2016
18
0
bij deze het eindresultaat :)
de poot heb ik 3x gelakt met een mat witte lak, en het blad 3x behandeld met zweihorn 2k matte lak.
ik ben zeer tevreden;);)
tafel1.jpgtafel2.jpgtafel3.jpg
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
inderdaad errug netjes, hoe bevalt de vorm? Ik vraag dit omdat ik zelf ook zit te denken aan een ovale tafel en me afvraag hoe handig het zit aan de 'scherpe' kanten.
 

gijs9

Nieuw lid
29 mrt 2016
18
0
inderdaad errug netjes, hoe bevalt de vorm? Ik vraag dit omdat ik zelf ook zit te denken aan een ovale tafel en me afvraag hoe handig het zit aan de 'scherpe' kanten.

De vorm bevalt me uitstekend! Het is een kruising tussen een ovaal en een ellips, waasdoor hij geen rechte kanten heeft, maar ook geen "scherpe" punt😁
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.