Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 38
    Daar zit wat in inderdaad. Met een aanpassing is de vuurpot voor beide brandstoffen geschikt. Eens kijken hoe ik dat in het ontwerp kan fietsen.

Vandaag heb ik de materialen voor de vuurpot aangevraagd. Er zit wat vertraging in het project maar stap voor stap komen we verder zo.

Ha Wilco,
    Sorry, ik zie dit nu pas, maar had al eerder genoten van je gereedschap. dat was destijds voor mij de aanleiding om een cursus smeden te gaan volgen en ik ben nu ook een beetje verslaafd. Mijn leraar gaf me de tip dat een oude remtrommel van een vrachtwagen een goede vuurpot levert. Het is lekker dik gietijzer en het gat voor de beluchting c.q. de afvoer van slakken zit er al in. Misschien nog een idee, maar wellicht wat moeilijk in te passen in het rechthoekige gat. Veel succes hiermee.
    Groeten,
    Hans

Hallo HoutHans,

Dat is een goede tip. Zo'n remtrommel ziet er inderdaad lekker massief uit! Ik ga dat zeker onthouden voor de volgende keer.

Mooi om te lezen dat je verslaaf bent geraakt aan het smeden ;-)! Wat voor werkstukken maak je? Zou je die kunnen/willen posten? Heb je foto's van je werkplaats/smidse? Ik ben erg benieuwd!

Ik ben weer wat verder gekomen met de veldsmidse, ivm met tijdgebrek heb ik de voortgang nog niet op dit forum geplaatst maar al wel op mijn website: http://www.wilcoflier.com/weblog/category/all

Ik heb zojuist je blog gelezen. Heel knap wat je zo maakt!
    Groeten, Raymond

Ha Wilco,

Vooralsnog is het beperkt tot het huren van zijn werkplaats, maar ik ben wel aan het denken aan een eigen veldsmidse. Ik zal even zoeken naar de foto's van het mes dat ik voor mijn zoon (hij zit op scouting) heb gemaakt. Als ik ze gevonden heb, zet ik ze wel op het forum (vanwege het handvat dat van zelf geoogst en gedroogd appelhout is, mag dat vast wel).

Groeten,
    Hans

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    Ik heb zojuist je blog gelezen. Heel knap wat je zo maakt!
    Dankje! :-)

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HoutHans Bekijk Berichten
    Ha Wilco,

Vooralsnog is het beperkt tot het huren van zijn werkplaats, maar ik ben wel aan het denken aan een eigen veldsmidse. Ik zal even zoeken naar de foto's van het mes dat ik voor mijn zoon (hij zit op scouting) heb gemaakt. Als ik ze gevonden heb, zet ik ze wel op het forum (vanwege het handvat dat van zelf geoogst en gedroogd appelhout is, mag dat vast wel).

Groeten,
    Hans
    Ja dat mag zeker ;-) Ik ben benieuwd!

Hier nog wat uitleg bij de foto's.
    Het heeft even geduurd maar de veldsmidse en aambeeld plus het aambeeldblok zijn dan eindelijk zo goed als klaar. Vorige week heb ik ook een zak smeedkolen gekocht en deze week heb ik voor het eerst wat kunnen oefenen. Het zal nog een lange weg worden maar het begin is er en heb ook al wat kleine werkstukken kunnen maken via wat eenvoudige oefeningen, oa een kleine handschoffel voor in de moestuin en een soort van schraper om de kolen in het vuur te duwen. Ik moet zeggen dat ik laaiend enthousiast ben en dat dit zeker nog vervolgd gaat worden!

Forum Rechten