Compleet nieuwe Festool CTL Mini/Midi modellen in aantocht

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
De nieuwe modellen die voor januari 2019 zijn aangekondigd zijn geen kleine aanpassingen maar echt compleet nieuwe modellen bomvol nieuwe optie's zoals een blaasfunctie, standaard bluetooth (om accumachines mee aan te sturen), een van buitenaf bereikbaar filter, een filter-schoonblaas functie, een netkabel oprolsysteem aan de achterzijde, en een afsluitbaar slangcompartiment. Tevens ook een M-klasse variant.

Het powertool stopcontact levert trouwens nu ook stroom zonder dat de stofzuiger moet draaien zag ik in een (Russisch) Youtube filmpje, maar is nog niet bevestigd.

Prijzen lijken weinig af te wijken van de huidige modellen.

968691f2-7ac6-11e8-80ee-005056b31774_800_534.jpg
 
Laatst bewerkt:

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Dan zal de voorraad huidige modellen vast met een hoop korting de deur uit gaan.

Ik zie die kortingen (nog) niet online terwijl de nieuwe modellen al voor te bestellen zijn bij sommige zaken voor levering in januari.
Ik vermoed dat de voorraad bij de winkels nihil is en Festool zelf al een poosje in het geniep anticipeert op het nieuwe model, dus de oude modellen nog maar mondjesmaat geproduceerd heeft de laatste tijd.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Leuk een stofzuiger met blauw tandje. FF de code uitlezen met een sniffer en willekeurig aan gaan sturen. Gaan bouwvakkers geweldig vinden denk ik (evil grin).
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Filmpje: https://youtu.be/LJrw4odCXFo

De man lult Russisch, maar laat wel goed alle mogelijkheden zien en er staat een oude mini naast ter vergelijk.

Aan het einde van de video sluit hij nog ff een acculader aan op het powertoolstopcontact en die werkt zonder dat de zuiger aan hoeft. Bij de oude modellen ging dat niet en dat vond ik wel een groot gemis.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Bij een Starmix heb je altijd spanning op de WCD, ook als geen master slave gebruikt. Is al jaren zo, ook op de goedkope modellen, daar heeft Bluetooth mijns inziens niks mee te maken, dat is gewoon een keuze van Festool geweest. Goed dat het nu wel zo is, ik vind het op mijn Starmix super handig.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
De Bosch Gas 20 L Professional heeft ook geen werkend stopcontact in de '0' stand en heeft zelfs geen naloop (dat de stofzuiger nog even doorzuigt nadat je de powertool af zet), het kan dus nog erger.

Als een Gamma zuiger van €75,- dat allemaal wel heeft vraag je je toch af waar sommige A-merk fabrikanten mee bezig zijn.
 

OkkeF

Actieve deelnemer
11 mrt 2015
91
4
Hilversum
Ik vind het wel fijn dat de machine geen stroom krijgt wanneer de stofzuiger op de nul-stand staat. Dan werk ik nooit per ongeluk verder zonder stofafzuiging.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Rectificatie vwb de stroomtoevoer. De stofzuiger zal net als het oude model altijd aanslaan zodra je een powertool inschakelt, aldus Festool zelf.
De acculader situatie uit het filmpje is dus niet vergelijkbaar met een aangesloten powertool.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.