Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Compleet nieuwe Festool CTL Mini/Midi modellen in aantocht

De nieuwe modellen die voor januari 2019 zijn aangekondigd zijn geen kleine aanpassingen maar echt compleet nieuwe modellen bomvol nieuwe optie's zoals een blaasfunctie, standaard bluetooth (om accumachines mee aan te sturen), een van buitenaf bereikbaar filter, een filter-schoonblaas functie, een netkabel oprolsysteem aan de achterzijde, en een afsluitbaar slangcompartiment. Tevens ook een M-klasse variant.

Het powertool stopcontact levert trouwens nu ook stroom zonder dat de stofzuiger moet draaien zag ik in een (Russisch) Youtube filmpje, maar is nog niet bevestigd.

Prijzen lijken weinig af te wijken van de huidige modellen.

Laatst gewijzigd door Harold999; 14-12-18 om 18:06.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Dan zal de voorraad huidige modellen vast met een hoop korting de deur uit gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    Dan zal de voorraad huidige modellen vast met een hoop korting de deur uit gaan.
    Ik zie die kortingen (nog) niet online terwijl de nieuwe modellen al voor te bestellen zijn bij sommige zaken voor levering in januari.
    Ik vermoed dat de voorraad bij de winkels nihil is en Festool zelf al een poosje in het geniep anticipeert op het nieuwe model, dus de oude modellen nog maar mondjesmaat geproduceerd heeft de laatste tijd.

Leuk een stofzuiger met blauw tandje. FF de code uitlezen met een sniffer en willekeurig aan gaan sturen. Gaan bouwvakkers geweldig vinden denk ik (evil grin).

Filmpje: https://youtu.be/LJrw4odCXFo

De man lult Russisch, maar laat wel goed alle mogelijkheden zien en er staat een oude mini naast ter vergelijk.

Aan het einde van de video sluit hij nog ff een acculader aan op het powertoolstopcontact en die werkt zonder dat de zuiger aan hoeft. Bij de oude modellen ging dat niet en dat vond ik wel een groot gemis.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harold999 Bekijk Berichten
    Aan het einde van de video sluit hij nog ff een acculader aan op het powertoolstopcontact en die werkt zonder dat de zuiger aan hoeft. Bij de oude modellen ging dat niet en dat vond ik wel een groot gemis.
    Het aanzetten van de zuiger gaat dus nu met Bluetooth - vandaar dat de contactdoos nu altijd 'open' kan.

Bij een Starmix heb je altijd spanning op de WCD, ook als geen master slave gebruikt. Is al jaren zo, ook op de goedkope modellen, daar heeft Bluetooth mijns inziens niks mee te maken, dat is gewoon een keuze van Festool geweest. Goed dat het nu wel zo is, ik vind het op mijn Starmix super handig.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten
    Bij een Starmix heb je altijd spanning op de WCD, ook als geen master slave gebruikt. Is al jaren zo, ook op de goedkope modellen, daar heeft Bluetooth mijns inziens niks mee te maken, dat is gewoon een keuze van Festool geweest. Goed dat het nu wel zo is, ik vind het op mijn Starmix super handig.
    +1

Klopt, ik heb zelfs een goedkope Kärcher staan die er altijd spanning op heeft.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik heb een grote Makita en een goedkoop ding en die hebben beide ook dat je kan kiezen tussen continu spanning of geschakeld.

Nooit geweten dat Festool dat niet heeft. Rare keuze ook.

Forum Rechten