Augmented reality voor kleuters

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
De titel is inderdaad wat clickbait, maar ik vond het een leuk projectje om te maken.

Mijn vrouw werkt in een bibliotheek en voor de volgende jeugdboekenmaand (maart 2019) wilden ze daar een kleuterverhaaltje gebruiken waar augmented reality in verwerkt zit.

Het is een bestaand boekje met bijhorende app. Het boekje moet in beeld komen bij de app via de camera van de tablet.

Omdat het een vertelmoment is voor een hele klas wil men de tablet aansluiten op een geluidsinstallatie en een beamer. Om dan te voorkomen dat iemand de hele tijd de tablet in de lucht moet houden (met kans op krampen en blessures :) ) werd mij gevraagd om een 'houder' te maken.


De initiële vraag was 'gewoon vier plankskes waar die kan opliggen' maar dat werd snel duidelijk dat dat niet ging voldoen :)

Wat denkwerk en wat geknutsel met resthout was dit het resultaat:
20181212_210421.jpg

(vreemd dat die op z'n kant ligt)


Uitsparingen zijn er voor de usb kabel, de audiokabel en de aan/uit knop.

Kris
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
KrisG en Jpandriesse, eerst de foto openen in paint hierna opslaan en dan uploaden. Dan komen ze keurig op het forum zonder dat ge uw nek moet verrekken :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.