Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: kolomboor van Bosch

Kan Roeland alleen maar bijtreden. Lekker machientje.

Hey hallo
    Ik was ook wat sceptisch
    Maar moet je maar het filmpje van manor wood kijken op YouTube
    Deze man geeft een goeie review
    Succes met je keuze
    Mvg Leroy

Dag,

Ik heb al jaren die Contimac waar in het 1e antwoord aan gerefereerd wordt. Prima ding! Ik moet toegeven dat ik vaak niet de moeite neem om het toerental te veranderen want dat is wat rommelen. Maar . . . ook weer niet moeilijk. Over die groene Bosch met dat vliegwiel, kan ik niks zeggen.

André

Member
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Voor hetgeen ik ermee moet doen, ben ik ook content van de Bosch hoor. Verrassend stevig en precies voor zo'n klein ding. Uiteraard niet geschikt om in staal te boren, maar aluminium werkt prima.
    Het boort gaten loodrecht - wat wil je nog meer? ;-)

Minpunten:
    - het wiel: echt niet handig
    - de afstand van boor tot de aanslag is nogal smal, al is dat eerlijk gezegd nog maar één keer een issue geweest

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Kan je niet een stuurknop https://goo.gl/images/Lo69W6 op dat wiel zetten (of iets maken wat daar op lijkt), kan me voorstellen dat dat wel handig werkt.

Als je nog twijfelt over de Bosch kolomboor, bekijk dan de filmpjes van deze man. Gebruikt hem regelmatig is zijn projectjes

Laatst gewijzigd door bobmartin; 16-12-18 om 01:51.

Geinig, zo'n Bosch frees heb ik ook. misschien leuk winterproject.

Maar om terug te komen op de Bosch kolomboor; het wiel lijkt mij niet handig maar het zal vast wennen. Wat mij wel een gemis lijkt is de verstelbare tafel (en het gebrek om onder een hoek te kunnen werken). Of hebben jullie daar al iets voor gemaakt :-)
    Zelf denk ik meer aan iets als een Optimum Optidrill D17PRO.
    Ik lig niet dwars, je benadert me gewoon vanaf de verkeerde kant.....

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik moet zelf ook toegeven dat ik mijn snaren nooit verleg, 1 speed fits all zeg maar :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reinier68 Bekijk Berichten
    Geinig, zo'n Bosch frees heb ik ook. misschien leuk winterproject.

Maar om terug te komen op de Bosch kolomboor; het wiel lijkt mij niet handig maar het zal vast wennen. Wat mij wel een gemis lijkt is de verstelbare tafel (en het gebrek om onder een hoek te kunnen werken). Of hebben jullie daar al iets voor gemaakt :-)
    Zelf denk ik meer aan iets als een Optimum Optidrill D17PRO.
    Bij de Bosch verstel je de tafel niet, je verstelt de boormachine. Onder een hoek kan ie inderdaad niet boren (zonder hulpmiddelen).

Forum Rechten