Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Sorry het was Chevy

Dit is het tenslotte geworden. Weet even niet hoe ik een fotootje plaats

hoezo, de eerste keer toch ook gelukt
    we zijn natuurlijk retenieuwsgierig naar het eindresultaat
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaansebrabander Bekijk Berichten
    Dit is het tenslotte geworden. Weet even niet hoe ik een fotootje plaats

https://www.woodworking.nl/showthrea...ingen-plaatsen

Ik probeerde op mijn smartphone te antwoorden, dat was idd moeilijk. Nu via mijn laptop
    werkbank.jpg
    Is 90 cm hoog, 45 cm diep en 93 cm breed. Het geheel staat op kleine wieltjes. Ik wilde de wieltjes niet groter maken want dan had ik ze dichter bij elkaar moeten zetten en dan had ik minder stabiliteit. Het werkblad moet ik nog even op dezelfde werkhoogte brengen als de "oude" werkbank links. Ik heb ook wat plankjes die ik kan gebruiken ipv de bakken. Ik moet nog wat bakken bijhalen bij IKEA (zijn goedkoop), maar wacht even tot je daar normaal binnen kunt komen. Ik heb nu 1e een uitbreiding van mijn werkbank, 2e een berging voor mijn elektrische gereedschap en 3e een werktafel die ik ook midden in mijn garage kan zetten. De 2 middenschotten zijn van multiplex, de rest is steigerhout en vuren latjes. Omdat de maat van het multiplex ongelukkig viel (en ik 2 platen nodig had) had ik denk ik beter een massief meubelpaneel paneel van 400 breed kunnen nemen.
    Ik heb in elk geval geleerd dat als je steigerhout koopt , je allereerst moet letten op beschadigingen, maar ook de planken nameet. De ene is 200 mm breed en een volgende van dezelfde stapel kan 190 zijn. Ook de dikte kan variëren. Ik ben een beginnend houtbewerker, dus moet nog veel leren, maar ik vind het een geweldige hobby.

Toch een rechte geworden
    Zoals je zelf al zegt, een hoop geleerd en dan ook nog de lol van het zelf maken, mooier kan het niet, toch...
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaansebrabander Bekijk Berichten
    Ik heb nogal wat elektrisch handgereedschap, boormachines (accu, gewoon met snoer, boorhamer), schuurmachine, schaaf, decoupeerzaag, slijpschijf etc. Ik heb de neiging om zo een apparaat te pakken, te gebruiken en te laten liggen. Om fijn te kunnen werken, moet ik een slimme manier hebben om het gereedschap op te bergen. Nu denk ik aan een zg krattenrek met 4-5 plastic kratten van 430 (b) x 340 (d) en 250 hoog schuin boven elkaar te plaatsen. Als basis denk ik aan 2 meubelpanelen van zeg 250 mm breed en 1800 mm hoog. Als het goed is heb ik een plaatje van een bestaand ding meegestuurd.
    De bedoeling is dat ik in zo een krat meerdere apparaten plaats. Heeft iemand een tekening van zoiets?
    Overweeg ook eens een gereedschapswagen bijv. van HBM met horizontale laden - voor mij werkt dat behoorlijk goed voor handgerreedschap.

Forum Rechten