Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Krattenrek voor elektrisch gereedschap

Ik heb nogal wat elektrisch handgereedschap, boormachines (accu, gewoon met snoer, boorhamer), schuurmachine, schaaf, decoupeerzaag, slijpschijf etc. Ik heb de neiging om zo een apparaat te pakken, te gebruiken en te laten liggen. Om fijn te kunnen werken, moet ik een slimme manier hebben om het gereedschap op te bergen. Nu denk ik aan een zg krattenrek met 4-5 plastic kratten van 430 (b) x 340 (d) en 250 hoog schuin boven elkaar te plaatsen. Als basis denk ik aan 2 meubelpanelen van zeg 250 mm breed en 1800 mm hoog. Als het goed is heb ik een plaatje van een bestaand ding meegestuurd.
    De bedoeling is dat ik in zo een krat meerdere apparaten plaats. Heeft iemand een tekening van zoiets?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Waarvan wil je nu een tekening, van dat stalen geval ? als je 2 panelen hebt neem je toch gewoon een handvol draadeind M8 ofzo
    Maaruh zou je je kratten wel schuin willen zetten ? dan kun je niet zo veel kwijt
    Maak gewoon een rechte stelling en zet er kratten in, sticker er op en je weer ook wat er in zit en het blijft schoner

Andere optie, maak french cleats en dan voor elk stuk gereedschap iets passends om het aan de buur te plaatsen
    https://www.youtube.com/watch?v=WYuoiefb2uk
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Als je iets kant-en-klaar wil, dan zou je eens bij de Ikea kunnen kijken, die heeft een hoop 'mooie' oplossingen waar een krat ook wel in/op past.

Overigens werkt het met kratten prima. Ik heb een hoop van mijn gereedschap in kunststof fruit/groenten kratten en dat werk voor mij prima.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Ik gebruik een paar Ikea ladenblokken aan elkaar , blad er op, wieltjes er onder. Heb je een verrijdbare werkbank, met al je gereedschap bij elkaar.

In feite zoek ik een simpele oplossing. Het te voorschijn halen van een stuk gereedschap is meestal niet het probleem, maar het opruimen. Ik weet van mezelf dat ik er een puinhoop van maak. Die French cleats is een geweldige oplossing lijkt me, maar zoveel ruimte heb ik niet. Ik wil ook meer machines in 1 krat leggen. Ik kwam dat krattenrek tegen en dat leek me wel iets. Omdat ik zelf nog een paar kratten had dacht ik om het rek zelf van meubelpanelen te maken. Ik wil ze schuin zetten zodat ik gemakkelijke kan pakken en terugleggen en er ook in kan kijken, want de inhoud gaat natuurlijk weleens wisselen. Ik denk nog even verder.

Ik kom op de Site van IKEA en zie het Trofast systeem, eigenlijk bedoelt voor kinderspeelgoed. Misschien dat je ipv een bak ook een plankje kunt maken. Je moet dat dan wel slim doen, zodat je geen aflegplaats verliest. Elektrisch gereedschap moet wel in de ruimte passen als het goed is.

Is dat het trofast systeem? Heb je een foto?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Aan wie vraag je dat?
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Aan jou . Ik ben bang dat ik op de verkeerde link heb geklikt en nu niet meer volg

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik schrijf dat ik fruit/groenten kratten gebruik (dit soort: https://www.krattenboer.nl/index.php...&product_id=66), dus nee dat is geen Ikea systeem. Hiervoor heb ik een op maat gemaakte kast waar ze eenvoudig in-/uitgeschoven kunnen worden, maar daar kan je vast zelf wel wat moois voor bedenken.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Forum Rechten