Krattenrek voor elektrisch gereedschap

Spaansebrabander

Actieve deelnemer
19 nov 2018
26
0
Ik heb nogal wat elektrisch handgereedschap, boormachines (accu, gewoon met snoer, boorhamer), schuurmachine, schaaf, decoupeerzaag, slijpschijf etc. Ik heb de neiging om zo een apparaat te pakken, te gebruiken en te laten liggen. Om fijn te kunnen werken, moet ik een slimme manier hebben om het gereedschap op te bergen. Nu denk ik aan een zg krattenrek met 4-5 plastic kratten van 430 (b) x 340 (d) en 250 hoog schuin boven elkaar te plaatsen. Als basis denk ik aan 2 meubelpanelen van zeg 250 mm breed en 1800 mm hoog. Als het goed is heb ik een plaatje van een bestaand ding meegestuurd.
De bedoeling is dat ik in zo een krat meerdere apparaten plaats. Heeft iemand een tekening van zoiets?
 

Bijlagen

  • krattenrek.jpg
    krattenrek.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 670

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Waarvan wil je nu een tekening, van dat stalen geval ? als je 2 panelen hebt neem je toch gewoon een handvol draadeind M8 ofzo
Maaruh zou je je kratten wel schuin willen zetten ? dan kun je niet zo veel kwijt
Maak gewoon een rechte stelling en zet er kratten in, sticker er op en je weer ook wat er in zit en het blijft schoner

Andere optie, maak french cleats en dan voor elk stuk gereedschap iets passends om het aan de buur te plaatsen
https://www.youtube.com/watch?v=WYuoiefb2uk
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als je iets kant-en-klaar wil, dan zou je eens bij de Ikea kunnen kijken, die heeft een hoop 'mooie' oplossingen waar een krat ook wel in/op past.

Overigens werkt het met kratten prima. Ik heb een hoop van mijn gereedschap in kunststof fruit/groenten kratten en dat werk voor mij prima.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.040
2.577
Ik gebruik een paar Ikea ladenblokken aan elkaar , blad er op, wieltjes er onder. Heb je een verrijdbare werkbank, met al je gereedschap bij elkaar.
 

Spaansebrabander

Actieve deelnemer
19 nov 2018
26
0
In feite zoek ik een simpele oplossing. Het te voorschijn halen van een stuk gereedschap is meestal niet het probleem, maar het opruimen. Ik weet van mezelf dat ik er een puinhoop van maak. Die French cleats is een geweldige oplossing lijkt me, maar zoveel ruimte heb ik niet. Ik wil ook meer machines in 1 krat leggen. Ik kwam dat krattenrek tegen en dat leek me wel iets. Omdat ik zelf nog een paar kratten had dacht ik om het rek zelf van meubelpanelen te maken. Ik wil ze schuin zetten zodat ik gemakkelijke kan pakken en terugleggen en er ook in kan kijken, want de inhoud gaat natuurlijk weleens wisselen. Ik denk nog even verder.
 

Spaansebrabander

Actieve deelnemer
19 nov 2018
26
0
Ik kom op de Site van IKEA en zie het Trofast systeem, eigenlijk bedoelt voor kinderspeelgoed. Misschien dat je ipv een bak ook een plankje kunt maken. Je moet dat dan wel slim doen, zodat je geen aflegplaats verliest. Elektrisch gereedschap moet wel in de ruimte passen als het goed is.
 

Spaansebrabander

Actieve deelnemer
19 nov 2018
26
0
Ik probeerde op mijn smartphone te antwoorden, dat was idd moeilijk. Nu via mijn laptop
werkbank.jpg
Is 90 cm hoog, 45 cm diep en 93 cm breed. Het geheel staat op kleine wieltjes. Ik wilde de wieltjes niet groter maken want dan had ik ze dichter bij elkaar moeten zetten en dan had ik minder stabiliteit. Het werkblad moet ik nog even op dezelfde werkhoogte brengen als de "oude" werkbank links. Ik heb ook wat plankjes die ik kan gebruiken ipv de bakken. Ik moet nog wat bakken bijhalen bij IKEA (zijn goedkoop), maar wacht even tot je daar normaal binnen kunt komen. Ik heb nu 1e een uitbreiding van mijn werkbank, 2e een berging voor mijn elektrische gereedschap en 3e een werktafel die ik ook midden in mijn garage kan zetten. De 2 middenschotten zijn van multiplex, de rest is steigerhout en vuren latjes. Omdat de maat van het multiplex ongelukkig viel (en ik 2 platen nodig had) had ik denk ik beter een massief meubelpaneel paneel van 400 breed kunnen nemen.
Ik heb in elk geval geleerd dat als je steigerhout koopt , je allereerst moet letten op beschadigingen, maar ook de planken nameet. De ene is 200 mm breed en een volgende van dezelfde stapel kan 190 zijn. Ook de dikte kan variëren. Ik ben een beginnend houtbewerker, dus moet nog veel leren, maar ik vind het een geweldige hobby.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Toch een rechte geworden :D
Zoals je zelf al zegt, een hoop geleerd en dan ook nog de lol van het zelf maken, mooier kan het niet, toch...
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.167
352
Etten-Leur
Ik heb nogal wat elektrisch handgereedschap, boormachines (accu, gewoon met snoer, boorhamer), schuurmachine, schaaf, decoupeerzaag, slijpschijf etc. Ik heb de neiging om zo een apparaat te pakken, te gebruiken en te laten liggen. Om fijn te kunnen werken, moet ik een slimme manier hebben om het gereedschap op te bergen. Nu denk ik aan een zg krattenrek met 4-5 plastic kratten van 430 (b) x 340 (d) en 250 hoog schuin boven elkaar te plaatsen. Als basis denk ik aan 2 meubelpanelen van zeg 250 mm breed en 1800 mm hoog. Als het goed is heb ik een plaatje van een bestaand ding meegestuurd.
De bedoeling is dat ik in zo een krat meerdere apparaten plaats. Heeft iemand een tekening van zoiets?

Overweeg ook eens een gereedschapswagen bijv. van HBM met horizontale laden - voor mij werkt dat behoorlijk goed voor handgerreedschap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.