hoektafel

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

Afgelopen tijd bezig geweest met een extra tafeltje.
Poten zijn van wengé. Verder wordt er weer eikenhout gebruikt.
Hierbij post ik de foto's van het onderstel.
Inmiddels is de tafel al wel klaar maar ik moet de foto's die mijn dochter heeft gemaakt nog krijgen.

Groet Jos

Attached files
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Vandaag de foto's, die door mijn dochter zijn gemaakt, binnen gekregen.
Hierbij laat ik het eindresultaat van de tafel zien.

Groet Jos

Attached files
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Mooi resultaat !
Het geblokt patroon, heb je dat stuk voor stuk ingelegd of gewoon een paar balkjes verlijmd en gezaagd ?
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
ben ook wel benieuwd naar de opbouw van het blad. Is dat nu gewoon fineerwerk met inlegwerk of massief met inlegwerk of geheel massief.
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hier de antwoorden op de gestelde vragen,

Pepijn, voor de rand heb ik eerst een aantal latjes samen geplakt en vervolgens kon ik stukken plakken van ongeveer 5 cm. Anders is het wel een heel tijdrovend proces.

Zuma, het blad is als volgt opgebouwd. De buitenste lat is massief. Daar heb ik een groef in gemaakt waar MDF in zit. Boven en oder heb ik het fineer zelf gezaagd en alles in dezelfde breedte als de buitenste lat. Dikt ongeveer een 4 mm. Inleg dus alleen boven.

Wouter, mijn dochter is professioneel bezig met fotografie. Om deze foto's te maken gebruikt ze 2 studiolampen, die indirect de tafel belichten. Daadwerkelijk gebruikt ze een grote rol wit papier wat achter en onder de tafel hangt/ligt.
Met een redelijke lens op afstand van de tafel de foto's maken zodat de tafel niet gaat vervormen. Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.

Groet Jos
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Mooi tafeltje, maar een vraagje. Waarom heb je het spiegelen van het fineer gedaan zoals je gedaan hebt ? Boven en onder hetzelfde en links en rechts hetzelfde ipv laten rond gaan ?
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Woodie,

Ik snap, na het opnieuw bekijken van de foto's, jou opmerking. Dat dit zo is geworden is toeval. Ik had het fineer in vrij grote hoeveelheden gezaagd en eigenlijk zonder nadenken een volgende gepakt. Misschien een volgende keer wel gaan nadenken.
Bedankt voor je opmerkzaamheid.

Groet Jos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.