Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: hoektafel

hoektafel

Hallo,

Afgelopen tijd bezig geweest met een extra tafeltje.
    Poten zijn van wengé. Verder wordt er weer eikenhout gebruikt.
    Hierbij post ik de foto's van het onderstel.
    Inmiddels is de tafel al wel klaar maar ik moet de foto's die mijn dochter heeft gemaakt nog krijgen.

Groet Jos

Attached files

Re: hoektafel

Dat ziet er weer mooi uit! Mooie pen gat verbindingen!

Strak, mooie taps toelopende poten. Fraai contrast met het Eiken ook.

Vandaag de foto's, die door mijn dochter zijn gemaakt, binnen gekregen.
    Hierbij laat ik het eindresultaat van de tafel zien.

Groet Jos

Attached files

Mooi resultaat !
    Het geblokt patroon, heb je dat stuk voor stuk ingelegd of gewoon een paar balkjes verlijmd en gezaagd ?

Heel fraai! Mooie foto's ook trouwens.

ben ook wel benieuwd naar de opbouw van het blad. Is dat nu gewoon fineerwerk met inlegwerk of massief met inlegwerk of geheel massief.

Mag ik ook even vragen hoe je van die profi foto's krijgt? :P Heeft ze er een stuk wit behang of papier aan de muur gehangen?

Hier de antwoorden op de gestelde vragen,

Pepijn, voor de rand heb ik eerst een aantal latjes samen geplakt en vervolgens kon ik stukken plakken van ongeveer 5 cm. Anders is het wel een heel tijdrovend proces.

Zuma, het blad is als volgt opgebouwd. De buitenste lat is massief. Daar heb ik een groef in gemaakt waar MDF in zit. Boven en oder heb ik het fineer zelf gezaagd en alles in dezelfde breedte als de buitenste lat. Dikt ongeveer een 4 mm. Inleg dus alleen boven.

Wouter, mijn dochter is professioneel bezig met fotografie. Om deze foto's te maken gebruikt ze 2 studiolampen, die indirect de tafel belichten. Daadwerkelijk gebruikt ze een grote rol wit papier wat achter en onder de tafel hangt/ligt.
    Met een redelijke lens op afstand van de tafel de foto's maken zodat de tafel niet gaat vervormen. Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.

Groet Jos

Knap werk hoor Jos!

Forum Rechten