eiken tuinhek

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Hoi Allemaal,

Onlangs heb ik een eerst eiken tuinhek gemaakt en heb daar goed gebruik kunnen maken van alle info op dit forum (vooral de tips van Tuoh over de plaatsing van de schoren).

Nu heb ik weer een aanvraag voor een tuinhek. Deze keer heeft de klant zelf al een ontwerp gezien dat ie mooi vind.
IMG-20181207-WA0002.jpg

De maten zijn 300cm breed (totale breedte van de twee hekken) en 150cm hoog.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan maken zonder dat de boel over een paar jaar gaat verzakken. grote pen en gat verbindingen zal stevigheid brengen, maar ik vrees dat dat niet genoeg zal zijn.
Iemand nog tips?

Groeten en bedankt!
Dirkjan
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Op de hoeken dit soort gehengen plaatsen.

12519660.jpg


Mooiste zou zijn om het door een plaatselijke smid te laten maken gelijk de ronding van de boven regel
 

CCN 74

Actieve deelnemer
29 okt 2017
213
0
Utrecht
En als je ze dan toch laat maken kun je nog het recht stukje naar het "oog" vervangen met een stuk draad eind m24. Zodoende kan je het hek altijd nog stellen, de Smid begrijpt dit wel als je het hem vraagt en zal het je kunnen uitleggen.
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Ik heb nu toch ruimte om de constructie zelf aan te passen. Gaat dus iets met een schoor worden. Ik zal en schets plaatsen als ik die af heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.