Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 81 tot 86 van de 86

Onderwerp: Tahoe 20'

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Bedankt voor de reacties, het is een beste klus maar wel erg leuk om te doen!
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Na enige tijd van vertraging dan toch eindelijk de boot kunnen draaien. Het ging niet zonder slag of maar voornamelijk stoot. Het boothuis was eigenlijk niet hoog genoeg om de boot in stroppen te draaien maar toch geprobeerd. Na wat miscommunicatie belande de boot op zijn zij op de grond (touw laten vieren ipv gecontroleerd laten glijden) gelukkig geen schade of nou ja 1 stukje was beschadigd maar dat moest er toch nog af. Tijdens het draaien geen foto's gemaakt het was al hectisch genoeg zo maar hierbij wel de foto's van de omgedraaide boot.
    20190926_183655.jpg
    20190926_183722.jpg
    20190926_183737.jpg
    20190926_183801.jpg
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Mooi hoor. Dat moet wel heel veel voldoening geven.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Het draaien van de boot zelf was zenuwslopend zeker toen de boot doorschoot en op de zij op de vloer terecht kwam. Maar toen hij eenmaal rechtop lag gaf dat inderdaad veel voldoening zeker na de schade inspectie.
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Ziet er goed uit “Rimkat” het draaien kan riskant zijn, toen ik mijn boot draaide
    heb ik oude bankstel kussens gebruikt. Gisteren heb ik patrijs poort gaten geboord
    met een boor van 15 cm diameter de boor werd erg heet er kwam al rook uit het boormachine.
    de wanddikte van mijn boot is 3 cm,ik moet dus de rand opvullen, en laat bij taartring.nl
    roestvrij stalen ringen maken van 15cm x 2,5 cm .

gr placebo.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    weer even een update... De laatste dagen bezig geweest om in alle spanten een "fillet" te leggen voor extra sterkte en tegen evt blijven liggen van water om de langslatten. Na veel onmogelijk schuurwerk bijna toe aan het verven van de binnenkant (epoxy bilgeverf) in de tussentijd 2 rvs spant verstevigers gemaakt omdat door 1 spant de bodemplaat met zwevend binnenlager loopt en 1 voor een spant waar de "gusset" af gezaagd is om ruimte voor de motor te maken. Ook nog via marktplaats een 42l tank compleet en vulslang+ nieuwe tankvuldop op de kop kunnen tikken voor en leuk bedrag en een nieuwe lading mahonie opgehaald (schaaldeel van 5m bij 1m bij 5cm dik) vast in stukken laten zagen aangezien ook dit weer 100m op de schouder vervoert moest worden en er toch wat scheuren door liepen (prijs was gunstig heb 25cm breedte gratis gekregen).
    20191016_134618.jpg
    20191016_135251.jpg
    20191016_135340.jpg
    20191016_135521.jpg
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Forum Rechten