Tahoe 20'

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Om het varen betaalbaarder te houden wordt er gebruik gemaakt van lpg.
Hoe moet ik dat voor me zien? Met uitneembare tank neem ik aan? Is op zich nog niet eens een heel gek idee misschien.

Ondertussen weer wat verder en is de schroef een paar keer versteld. Top snelheid is zo'n 35km/u met 2 personen. Meerdere personen zijn moeilijk in planee te krijgen. Dus waarschijnlijk is 86PK toch wat krap aan voor deze boot. Binnenkort de sprayrails maken zodat je niet doorweekt raakt in planee en dan nog eens goed naar de motor kijken (choke problemen en de gashendel voorkomt stationair lopen). Wordt vervolgd...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Er wordt voor speedboten gebruik gemaakt van heftruck lpgtanks. Kan je gewoon achter in de auto gooien om bij de pomp om de hoek te vullen. Voor een beetje toeren niet de moeite, maar voor hard varen snel terugverdiend. Als je meer vermogen nodig hebt, kan je nog op zoek naar een 2,8. Daar hoef je verder volgens mij niet zo veel voor te verbouwen.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Er wordt voor speedboten gebruik gemaakt van heftruck lpgtanks. Kan je gewoon achter in de auto gooien om bij de pomp om de hoek te vullen. Voor een beetje toeren niet de moeite, maar voor hard varen snel terugverdiend. Als je meer vermogen nodig hebt, kan je nog op zoek naar een 2,8. Daar hoef je verder volgens mij niet zo veel voor te verbouwen.

Dan duik ik daar nog eens in, bedankt.
Ja klopt 2.8 is nog hetzelfde blok. enigste is dat het dan een injectie motor is ipv carburateur dacht ik. Dat zit ook nog altijd in het achterhoofd mocht dit niet bevallen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Volgens mij hadden de oude granada's een solex carburateur. Praat je wel over jaren 80 vorige eeuw. Bouw je om voor lpg maakt het weinig uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rmkat

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Mooi x3. Veel vaarplezier toegewenst.

Gr. Placebo.
Dat is ondertussen gelukt!

Dit jaar heb ik weinig tijd gehad voor de boot maar toch in September eindelijk wat langere tochten kunnen varen. Eerder in het seizoen heb ik de oude carburateur vervangen voor een nieuwe Weber en zijn er dempers geplaatst. Sindsdien is het starten en lopen met de motor en loopt hij als een zonnetje.
Helaas blijkt het motorvermogen toch niet genoeg te zijn om te kunnen planeren dus ik denk erover om een grotere motor te plaatsen (2.8L versie) mocht ik die een keer tegenkomen. Ook moet ik nog steeds de zogenoemde sprayrails plaatsen, hopelijk voor volgend seizoen.

IMG_6345.JPEG
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Dat is ondertussen gelukt!

Dit jaar heb ik weinig tijd gehad voor de boot maar toch in September eindelijk wat langere tochten kunnen varen. Eerder in het seizoen heb ik de oude carburateur vervangen voor een nieuwe Weber en zijn er dempers geplaatst. Sindsdien is het starten en lopen met de motor en loopt hij als een zonnetje.
Helaas blijkt het motorvermogen toch niet genoeg te zijn om te kunnen planeren dus ik denk erover om een grotere motor te plaatsen (2.8L versie) mocht ik die een keer tegenkomen. Ook moet ik nog steeds de zogenoemde sprayrails plaatsen, hopelijk voor volgend seizoen.

Bekijk bijlage 136177
Mooie kleur combinatie
 
  • Leuk
Waarderingen: Rmkat

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Prachtig om te lezen! Echt een hele mooie boot geworden, heel veel respect!!

Ik ga ondertussen een poging doen om mijn Glen-L project af te maken, ik ben blij dat ik voor een buitenboordmotor model heb gekozen, dat inboard gaat mij nog echt een stap te ver ☺️

Vraagje welk type en hoelang heb je de composiet spijkers besteld? Ik zie op google dat er in Deventer een bedrijf zit die Raptor producten kan leveren.

Groet Geert,
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
dankjewel! Ik ben het met je eens hoor. Achteraf gezien had ik ook liever een met buitenboordmotor gebouwd. Dat is toch net wat makkelijker om allemaal goed te krijgen. Maar alsnog niet ontevreden met wat ik nu heb.

Ik kan helaas niet meer achterhalen waar ik de composiet spijkers weg heb gehaald. Kan me voorstellen dat ik ze uit Duitsland heb gehaald. Maar de lengte weet ik nog wel. Ik heb 11mm gebruikt. Mijn dek is 8mm multiplex +4mm massief. Dus dat kwam mooi uit. 1704630645017.png
Ik kwam deze foto nog tegen misschien staat er wat op wat je verder helpt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Geertjun

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.