Tahoe 20'

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Ik vind hem echt prachtig worden, ook de RVS "cutwater" is erg geslaagd. Ga je de omlijsting van de voorruit ook zelf fabriceren?
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik vind het om te kwijlen zo mooi.
Alhoewel ik het gevoel snap dat als het je eigen project is, dat je alle "foutjes" ziet.

De buitenstaander echter ziet dat hoogstwaarschijnlijk niet.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Ik vind het om te kwijlen zo mooi.
Alhoewel ik het gevoel snap dat als het je eigen project is, dat je alle "foutjes" ziet.

De buitenstaander echter ziet dat hoogstwaarschijnlijk niet.
Dankjewel! Ja ik kan een echte "mierenneuker" zijn om het maar zo te zeggen. Als ik dat niet was dan was de boot vast allang klaar geweest :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Waar haal je eigenlijk alle hardware (stuur, gashendel, etc) vandaan? En kies je dan voor zoveel mogelijk originele zaken, of gewoon wat je mooi vindt en beschikbaar is?
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Tja wat is origineel in dit geval. Ik zoek voornamelijk wat ik mooi vind en maak dat indien nodig pas aan de boot. De gashendel/stuurinrichting is standaard Vetus spul, voor het stuur zelf heb ik een stuur uit de autowereld gepakt en een naaf gemaakt zodat deze op de vetus stuurinrichting past. Verder komt er veel spul weg bij Toplicht hun hebben veel traditioneel en sierlijk beslag. En verschillende dingen zoals bijvoorbeeld de scharnieren voor het motorluik maak ik zelf. Het enige "oude" onderdeel wat erop komt is het boeglicht wat uit amerika komt en opnieuw verchroomd is.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Tja wat is origineel in dit geval. Ik zoek voornamelijk wat ik mooi vind en maak dat indien nodig pas aan de boot. De gashendel/stuurinrichting is standaard Vetus spul, voor het stuur zelf heb ik een stuur uit de autowereld gepakt en een naaf gemaakt zodat deze op de vetus stuurinrichting past. Verder komt er veel spul weg bij Toplicht hun hebben veel traditioneel en sierlijk beslag. En verschillende dingen zoals bijvoorbeeld de scharnieren voor het motorluik maak ik zelf. Het enige "oude" onderdeel wat erop komt is het boeglicht wat uit amerika komt en opnieuw verchroomd is.
Ben heel benieuwd!
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Maar weer eens een update doen, is alweer 4 maanden geleden zie ik!

Sinds de laatste foto's ben ik bezig geweest met het opbouwen en afmonteren van verschillende delen. Zo is het dek nu bijna compleet voorzien van al het dekbeslag. Ook heb ik het grote motorluik afgewerkt en compleet gemaakt net zoals het inspectie luik in de kuip en het opbergkastje voorin.

IMG_3409.JPEG
Het kastje voorin, de onderste ventilatie is zodat het onder de vloer door kan ventileren.

IMG_3424.JPEG


IMG_3461.JPEG

IMG_3463.JPEG

IMG_3471.JPEG
IMG_3640.JPEG
Het opnieuw verchroomde lampje.
IMG_3639.JPEG
IMG_3638.JPEG
kikkers bedoeld voor fenders.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DitchDeurne en Joost79

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Het interieur is gemaakt door JW Stoffering in Hasselt. Dit het ik recent ook ontvangen en ben er erg blij mee!

IMG_3746.JPEG

IMG_3747.JPEG

IMG_3748.JPEG

IMG_3749.JPEG

IMG_3750.JPEG
Op de foto komt de kleur helaas niet heel erg goed over. Het is een iets bruinere mosterd kleur.

Verder zijn er voornamelijk dingen "onderhuids" gedaan zoals de bediening maken en aansluiten.
Het lijstje met dingen die nog gedaan moeten worden begint al aardig kleiner te worden. De volgende stap is weer met rvs bezig. De ruit is nu aan de beurt samen met de spruitstukken en nog een paar beugeltjes voor het zwemplateau. Daarna is het tijd voor de installatie en bedrading en dan is het lijstje afgewerkt. Ik hoop dat ik rond juni de eerste proefvaart kan gaan maken.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ongelofelijk! Ik vermoed dat je meermaals veel te lang hebt staan staren nadat het interieur gemonteerd werd. Echt knap!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.