Ik ben ondertussen weer een stapje verder gekomen De bodem is in de vorm geschaafd hiervoor moest ik sommige latten nog wat opdikken omdat ze een verkeerde vorm hadden aangenomen. Achteraf had ik het mezelf makkelijker kunnen maken door bij de 9e spant de latten te laten stoppen zoals de plannen ook aangaven (echter was ik eigenwijs en heb ze toch doorgetrokken tot de 10e wat extra werk opleverde). Daarna was de "sheer" aan de beurt dit viel erg tegen aangezien ik op de kop de passing moest hakken en de spanten waren ook nog flexibel dus uitsteken/hakken met de beitel ging minder soepel als gehoopt maar ze zitten erin! Nu het echt koud begint te worden zal het even stil vallen het was vanochtend -5 in het boothuis en heeft toch 3-4uur geduurd tot ik het op 15 graden had (de winter epoxy hard uit tussen de 5-15 graden). Komende tijd ga ik wat met de motor rommelen en wat andere mechanieken bestuderen.
20190117_181559.jpg
Dan denk je genoeg lijmklemmen te hebben... valt toch altijd weer tegen.
20190117_181605.jpg
De eerste laag zit verlijmd en geschroefd aan de spanten waarnaar de rest eraan is gelijmd. De steven bestaat uit 5 latten door een foutje, de rest bestaat uit 3 latten.
20190120_163316.jpg
Andere kant ook verlijmd hier de klemmen zo veel mogelijk (op de punt na) naar binnen geplaatst bij de eerste verlijming ging het geheel wat hangen en moest ik de boel ondersteunen nu trok het mooi de passing in.
20190120_164434.jpg
Kleedje erover met een kachel eronder zodat ik het (hopelijk) boven 0 graden kan houden terwijl de epoxy nadroogt.
En dan nog een vraagje betreft de huid deze bestaat uit 3 lagen 4mm (okoumé)multiplex zou kwam ik uit bij de Arnhemse fijnhouthandel. Hun leveren meerdere soorten okoume waaronder de bruynzeel platen https://www.af.nl/voorraad/plaat/mul...prijslijst.htm en een "gewone" okoume plaat https://www.af.nl/voorraad/plaat/mul...prijslijst.htm aangezien er toch +/- 20 platen nodig zijn zit er toch best wel verschil in prijs. Nou geloof ik best dat de bruynzeel plaat van hogere kwaliteit is maar zou dit ook nodig zijn? De plaat wordt rondom in de epoxy gezet en de afwerking is massief mahonie aan de buitenkant en gekleurde epoxy aan de binnenkant dus in principe kan vocht er niet bij. Kan ik nou beter de bruynzeel plaat kopen of kom ik ook weg met het goedkopere alternatief?