Advies bouwstofzuiger

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
Gek dat het een andere WD 5 is. Kan het op de Nederlandse sites alleen vinden zonder stopcontact, terwijl er bij staat dat het een WD 5 Premium is... Alleen de WD 6 heeft in Nederland een stopcontact.

En op Amazon staat erbij dat hij pas over 1-2 maanden verstuurd wordt...
 
Laatst bewerkt:

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Gek dat het een andere WD 5 is. Kan het op de Nederlandse sites alleen vinden zonder stopcontact, terwijl er bij staat dat het een WD 5 Premium is... Alleen de WD 6 heeft in Nederland een stopcontact.

En op Amazon staat erbij dat hij pas over 1-2 maanden verstuurd wordt...

Typenummers zijn verwarrend. Zo zit het:

Premium staat voor stalen ketel. P staat voor powertoolstopcontact.
Een WD5 Premium heeft dus een stalen ketel maar geen stopcontact. Een WD5 P Premium heeft een stalen ketel én stopcontact.
Een WD5 P heeft geen stalen ketel maar wel een stopcontact.
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
393
112
Zuidoost Brabant
Dus ik kan dan beter voor de Kärcher gaan, die heeft een stopcontact en regelbare zuigkracht en is nog 50 euro goedkoper ook.

Ik heb die Starmix van Hornbach voor €209 (STARMIX AS AR-1232 EH+) en die heeft een apparaatcontactdoos met inschakelautomaat zonder enige vertraging. Werkt perfect met cycloon ervoor.

Maar die Karcher ziet er ook prima uit en heeft inderdaad instelbare zuigkracht.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Een oud topic ik weet het, maar weet iemand hoe het zit met eventuele garanties als ik zo'n Karcher WD5 P zou kopen op Amazon? Die aanbieding staat er namelijk nog steeds op. Ik lees daar verschillende recensies over afnemende zuigkracht en defecte schakelaars en zoiets is altijd extra vervelende als je het eerst zelf moet opsturen naar Duitsland.

Anders zal ik de WD6 P kopen in Nederland, daar ben ik dan €180 voor kwijt. De WD5 P is hier namelijk niet meer verkrijgbaar.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik heb sinds 2016 een Makita VC2512L. Echt een goed ding. Met extra stopcontact met inschakelautomaat. Zeer degelijk.

Bij toolnation 139,-. Als deze defect gaat zou ik zonder problemen weer dit model kopen. Alles zit erop, behalve regelbare zuigkracht want soms wel handig zou kunnen zijn.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb sinds 2016 een Makita VC2512L. Echt een goed ding. Met extra stopcontact met inschakelautomaat.
Zeer degelijk.
Bij toolnation 139,-. Als deze defect gaat zou ik zonder problemen weer dit model kopen. Alles zit erop, behalve regelbare zuigkracht want soms wel handig zou kunnen zijn.

Ik ook sinds 2016 en zeer tevreden, maar gebruik wel een cycloon.
Volgens mij is Toolnation de goedkoopste en totaal 5 jaar garantie.
Mvg, :).
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Die had ik eerst inderdaad op het oog, mede omdat er nog een Makita invalzaag aankomt. Maar toen las ik dit forum en begon ik weer te twijfelen.

Wellicht dat het beide goede zuigers zijn en dat je mazzel of pech kan hebben dat er iets kapot gaat....
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Heel tevreden met mijn Makita vc1310LX1. Die heb ik gekozen vanwege zijn compacte formaat en hij blijkt veel stiller dan de Starmix van mijn dochter. Zuigkrachtregeling is fijn voor schuurwerk of werk waarbij niet heel veel stof ontstaat.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Inmiddels is de VC2512 besteld en geleverd. Scheelde toch best wat ten opzichte van de WD6 P.
Ik heb meteen de invalzaag van Makita gekocht, die stond al een tijd op de verlanglijst. Kan ik straks mooi beginnen met het maken van een werkbank en daarna enkele kasten van MDF/multiplex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.