Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    @Chevy, dat heb ik met mijn stofzuiger ook. Om die reden heb ik nu mij zuiger en afkortzaag op een geschakeld stopcontact gezet. Op het moment dat ik daar spanning op zet gaat de stofzuiger direct aan (schakelaar vlak tegen de afkortzaag aan, dus niet echt lastig) en omdat de afkortzaag op het zelfde stopcontact zit ben ik verplicht altijd de stofzuiger er bij aan te hebben.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik vind het een nadeel dat hij vrij traag opstart. Als ik hem aan de afkortmachine heb hangen, ben ik al klaar met zagen, begint de afzuiger pas.
    Heb je het over de Starmix 1420? Ik heb daar namelijk helemaal geen merkbare vertraging.

Ik heb ook nog een ouder type GS 1455. Die heeft dat ook.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmachiels Bekijk Berichten
    Bedankt voor de antwoorden. Nadeel vind ik toch wel dat de Karcher geen M-klasse filter heeft. Op dit forum wordt veelal een Starmix op Hornbach aangeraden voor 209 euro, die heeft wel M-klasse maar geen regelbare zuigkracht. Gebruiken jullie die regelbare zuigkracht veel?
    Staar je niet blind op M-klasse. De filters zijn vaak gewoon hetzelfde als van een L-klasse zuiger. Het verschil zit 'm in een alarmsignaal wat een M-klasse zuiger af dient te geven als de stofzak vol zit c.q. de zuigkracht onder een bepaalde ondergrens komt.

Er is een verschil tussen een M-klasse filter en een M-klasse certificering voor het hele apparaat. Nagenoeg alle filters worden standaard op M-klasse gefabriceerd, dus daar zal weinig verschil zitten.

De zuiger moeten ook voldoen, dus goede afdichtingen, en inderdaad een signalering zodat de zuiger wordt uitgeschakeld voordat die niet meer goed filtert. Want filters worden veels te weinig gewisseld, en in professioneel gebruik kun je alleen garanderen dat de gebruiker op tijd wisselt als hij weet wanneer dat moet gebeuren.

Voor de thuisgebruiker minder spannend, je zal het apparaat niet dagelijks 8 uur gebruiken. Schrijf de datum met stift op filter of zuiger (op een stickertje) en wissel elk jaar je filter. Het gebruik van een cycloon kan zeker helpen, het forum staat er vol mee met oplossingen.

Gebruik je zuiger in ieder geval niet zonder zakken, dan loopt je filter wel heel snel dicht.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Dus ik kan dan beter voor de Kärcher gaan, die heeft een stopcontact en regelbare zuigkracht en is nog 50 euro goedkoper ook.

Dus ik kan dan beter voor de Kärcher gaan, die heeft een stopcontact en regelbare zuigkracht en is nog 50 euro goedkoper ook.
    Als ik je een tip mag geven, op amazon.de kost de WD5P slechts €125,- en die heeft ook alle optie's aan boord van de WD6Premium behalve een metalen ketel.

https://www.amazon.de/Kärcher-Mehrzw...VSL&ref=plSrch

Ik heb nog eens gekeken, daar mijn stofzuiger op locatie staat en mijn starmix blijkt een hs ar 1432 te zijn. Of dit voor de discussie veel uitmaakt weet ik niet. Op het eerste gezicht leken ze op elkaar. Als er grote verschillen tussen de 1420 en 1432 zijn zie mijn opmerkingen dan als review van een 1432. Ik heb de machine niet bewust gekocht, ik heb hem onder een werktafel geschoven en op mijn afkortmachine aangesloten, zonder er verder veel aandacht aan te besteden.

Goede tip van die WD 5. Had hem ook op bol.com gezien, maar daar heeft hij geen stopcontact.

Goede tip van die WD 5. Had hem ook op bol.com gezien, maar daar heeft hij geen stopcontact.
    Klopt, de link naar de WD5P op amazon.de is een superaanbieding. Als je je even aanmeldt voor een gratis prime lidmaatschap is de bezorging nog gratis ook. Prime lidmaatschap binnen een maand weer opzeggen anders ga je wel betalen. Opzeggen is één muisklik in je amazon account.

Forum Rechten