Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Advies bouwstofzuiger

Ik ben op zoek naar en goede bouwstofzuiger voor een betaalbaar bedrag. Nu heb ik wat voorgaande topics doorgenomen op woodworking.nl en kwam tot deze selectie:

1. Kärcher WD 6 Premium, deze kost zo'n €200.
    2. Starmix NSG uClean 1420 HK

Ik heb een varieteit aan merken wat betreft gereedschap: frees van festool, decoupeerzaag van Bosch, schuurmachine van Dewalt...

Budget is <250 €.

Wat vinden jullie van deze opties? Grootste verschil tussen 1 en 2 is dat de Starmix een M-filter heeft en de Kärcher niet. Ik wil ze met een cycloon gaan gebruiken en draag meestal een stofmasker, dus weet niet of dit veel uitmaakt.

Andere opties hoor ik ook graag.

Ik heb laatst zo'n starmix van de stort mee genomen. Het bleek dat de slang verstopt was. Ik vind het een prima bouwzuiger. Ik heb ook nog een starmix met een grote rvs tank, maar die is niet echt handig in bovenhuizen. Ik gebruik ze zonder cycloon, maar wel met een fijnfilter dat over de filterpatroon valt. Die had ik extra, omdat hij te klein gestikt was, voor over een grote filterpatroon van mijn andere starmix. Daar heb ik toen een nieuwe voor gekregen. Maar bij de 1420 zit maar een half zo hoog filter, dus daar paste het fijnfilter prima in.

Ik heb twee jaar geleden met hetzelfde budget ook gezocht en toen uiteindelijk voor de Kärcher gekozen. Belangrijkste redenen voor mij waren dat de Kärcher ook een ingebouwd stopcontact heeft en die kan je laten starten met inschakelen van je bijv. Je zaag of schuurmachine. Verder ook de semi automatische filterreiniging. Twee jaar verder ben ik nog steeds erg tevreden over deze zuiger. Twee dingen waar je even rekening mee moet houden, verloopstuk is nodig om het aan te sluiten op een aantal machines, maar die koop je voor 2 euro bij een goede gereedschapszaak en de standaard slang is wat kort, er is een 3 meter uitbreidingsslang te koop voor 3 tientjes en dat is echt aan te raden.
    alternatieven: bosch gas 20 of een festool ct 17 E (met beetje hoed zoeken kan je die binnen budget krijgen)

Bedankt voor de antwoorden. Nadeel vind ik toch wel dat de Karcher geen M-klasse filter heeft. Op dit forum wordt veelal een Starmix op Hornbach aangeraden voor 209 euro, die heeft wel M-klasse maar geen regelbare zuigkracht. Gebruiken jullie die regelbare zuigkracht veel?

Regelbare zuigkracht is handig als je met schuurmachines werkt. Dan zet je het vermogen iets lager.

Heb de zuigkracht altijd op vol staan, wil het stof altijd zsm weg hebben
    tsja M is wel fijn, maar ik ben zelf astmatisch en met de Kärcher nog nooit last gehad van benauwdheid.

Bij mij staat de zuigkracht ook op max.

Hebben jullie ook met schuren de machine op vol vermogen? Dan heb ik de machine (starmix 1425) altijd op minder staan omdat ik anders de schuurmachine teveel vind 'plakken'. Vooral met kleineren werkstukken vind ik dat irritant.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmachiels Bekijk Berichten
    Ik ben op zoek naar en goede bouwstofzuiger voor een betaalbaar bedrag. Nu heb ik wat voorgaande topics doorgenomen op woodworking.nl en kwam tot deze selectie:

1. Kärcher WD 6 Premium, deze kost zo'n €200.
    2. Starmix NSG uClean 1420 HK

Ik heb een varieteit aan merken wat betreft gereedschap: frees van festool, decoupeerzaag van Bosch, schuurmachine van Dewalt...

Budget is <250 €.

Wat vinden jullie van deze opties? Grootste verschil tussen 1 en 2 is dat de Starmix een M-filter heeft en de Kärcher niet. Ik wil ze met een cycloon gaan gebruiken en draag meestal een stofmasker, dus weet niet of dit veel uitmaakt.

Andere opties hoor ik ook graag.
    Ik heb een klein jaartje geleden een starmix gekocht ter vervanging van mijn terziele gegane Metabo.
    Deze starmix 1420 hier gekocht, was toen daar het goedkoopst: https://www.reinigungsberater.de/wer...p-8416306.html
    Gebruik deze altijd op vol vermogen. Plakken van de schuurmachine (Rotex) is mij nooit opgevallen.
    Een cycloon is wat mij betreft een N0-brainer, zeker als je er een vlak-vandikte op aan gaat sluiten.
    De starmix staat buiten mijn schuur en met HWA pijp ga ik naar de Cirkelzaag, afkortzaag, vandikte en lintzaag.
    Zelfs van de vlak-vandikte zuigt deze voor 95% alle houtsnippers weg.
    Ik ben dus een zeer tevreden gebruiker.

Roelof

Ik vind het een nadeel dat hij vrij traag opstart. Als ik hem aan de afkortmachine heb hangen, ben ik al klaar met zagen, begint de afzuiger pas.

Forum Rechten