Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Ik zou niet zelf gaan prutsen met schroeven zonder kop e.d. De as is berekend op een bepaald gewicht om vibratie te voorkomen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijnvdh Bekijk Berichten
    Aanvoerrollen zijn van rubber. Ik dacht al dat er inderdaad stelschroeven achter/onder de messen moesten zitten, die zitten er nu niet in - wellicht met een inbus zonder kop op te lossen?

Dus...tch een holle beitelas zoals hier al gesuggereerd werd...die ook nog eens van aluminium blijkt te zijn...heel handig zo een magnetisch afstelhulpje dan ��.

Op de ouderwetse manier dan maar de messen gesteld, het resultaat is behoorlijk vind ik zelf!

B9B0AEFB-CCB1-441A-AA6F-33E6FFB99C58.jpgD46316C9-A470-460B-BB44-E7872CAF3374.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Bij een holle as kan je er beter geen langgatboor aanhangen.
    Heb je nu de stelschroeven gebruikt met een kop die in een sleufje passen?
    sometimes you just need a bigger hammer

Nee, geen stelschroeven gebruikt. Die zitten er niet in, en de schroefjes die ik daarvoor had meegenomen (M8 inbus) passen niet. De messen zijn niet meer origineel (niet verwonderlijk na 30+ jaar), zitten geen sleuven in dus ik weet niet of die stelschroeven dan nog gaan werken.
    Ik heb nu in ieder geval de messen gesteld met de "mes-neemt-latje-3-a-4-mm-mee" methode, en dat lijkt prima te werken. De eerste samenstelling voor een kopshouten snijplank ligt inmiddels uit te harden...

WhatsApp Image 2018-12-13 at 14.41.32.jpg

Forum Rechten