Zijn er studenten aan het HMC

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
allo,

Aanstaand weekend ga ik naar het HMC te Amsterdam. Ik wil daar de deeltijd meubelmakeropleiding gaan doen. Zijn er forumleden die studeren aan het HMC, of hebben gestudeerd. Wat is jullie ervaring?
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Ik ben eerste jaars student op het HMC in R'dam. Tot nu toe ben ik zeer enthousiast over de opleiding. Wat wil je precies weten?
 

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
Wat zijn de werkstukken waar aan wordt gewerkt het eerste jaar? En wat is je indruk?
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Ik ben ook eerstejaars op het HMC in Rotterdam.
De werkstukken waar je het eerste jaar aan werkt zijn eigenlijk basis werkstukken zodat je weet hoe je met je gereedschap om moet gaan. Eerst begin je te schaven, dan te zagen, beitelen.
Vervolgens is de gereedschapskist uit plaatmateriaal aan de beurt en daarna je meubel uit plaatmateriaal.
In de tussentijd maak je bijvoorbeeld een klein tafeltje tijdens de machinale les.

De deeltijd opleiding verschilt enorm met de voltijdsopleiding, waar de aandacht meer gericht is op het maken en wat minder op de theorie.
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Heel veel meer hoef ik niet toe te voegen aan Pepijn's verhaal.

Welke klas zit je trouwens Pepijn, ik ken je niet? :p
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
pepijn zei:
l3nna3rt zei:
Heel veel meer hoef ik niet toe te voegen aan Pepijn's verhaal.

Welke klas zit je trouwens Pepijn, ik ken je niet? :p

1MC40, jij ? :)

Aha. Ik zat eerst in de B klas, maar ben nu overgeplaatst naar de D klas.
Dan zit je wel bij me neef, Emiel in de klas en loop je nu dus ook stage?
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
l3nna3rt zei:
pepijn zei:
l3nna3rt zei:
Heel veel meer hoef ik niet toe te voegen aan Pepijn's verhaal.

Welke klas zit je trouwens Pepijn, ik ken je niet? :p

1MC40, jij ? :)

Aha. Ik zat eerst in de B klas, maar ben nu overgeplaatst naar de D klas.
Dan zit je wel bij me neef, Emiel in de klas en loop je nu dus ook stage?

Ja dat klopt, de D klas loopt nu toch ook stage ? (klassen zijn ~ 2 weken geleden heringedeeld als ik het goed heb begrepen)
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Pjerdulac,

Ik kan je een ding vertellen over het hmc waar de rest van het forum van zal watertanden;

De bibliotheek is zeer uitgebreid en er staan een paar honderd boeken van hout herkennen tot japanse verbindingen en van houten schaven tot trappen maken.

Het meeste in het engels, maar dat zijn we gewend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.