Te koop, Festool CTL MIDI stofzuiger, slechts 1 maand oud!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Ik heb hier in de aanbieding een slechts 1 maand oude Festool CTL MIDI stofzuiger in absolute nieuwstaat met de originele verpakking en aankoopbon (aangeschaft bij Mastertools op 15-11-2018 voor €399,95), dus volledige garantie.

Vaste prijs €325,-
Te bekijken/op te halen in Rotterdam. Kan evt ook opgestuurd worden.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik heb hier in de aanbieding een slechts 1 maand oude Festool CTL MIDI stofzuiger in absolute nieuwstaat met de originele verpakking en aankoopbon (aangeschaft bij Mastertools op 15-11-2018 voor €399,95), dus volledige garantie.

En da is dus gewoon nie waar dus. GARANTIE is een overeenkomst / verplichting tussen (consumenten)koper en (beroepsmatige) verkoper - tussen twee, met name genoemde (rechts)personen. Als ik in een winkel een stofzuiger koop garandeert de winkelier mij dat het apparaat geschikt is voor het doel waarvoor het gekocht wordt, en dat ook een zekere tijd blijft doen. De handelaar heeft alleen met mijn een dergelijk contract, en is niet verplicht om, als ik de stofzuiger verkoop, of weggeef, die garantie ook aan de betreffende derde te verlenen. En fabrieksgarantie (hoewel het daar meestal op neerkomt, en bedrijven als Festool daar over het algemeen ook niet moeilijk over doen) is een verplichting van fabrikant aan handelaar. Dus beweren dat je bij een tweedehands aan te schaffen, maar bijna nieuw apparaat, nog recht hebt op (een zekere periode) garantie is formeel onjuist.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Nou moe. Strikt genomen heb je gelijk, maar het komt niet zo vriendelijk over. Ben wel benieuwd waarom de stofzuiger al weer weg moet?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Sorry Henk, maar zo zwart wit is het niet. Garantie is in principe wel overdraagbaar, tenzij dit specifiek is opgenomen in de algemene voorwaarden van de verkopende partij. Het is namelijk een onredelijk bezwarend voor de koper als dit niet kan en is is strijd met redelijk gebruik (waarbij verkoop ook bij gebruik hoort). Garantie is ook verbonden aan het specifieke product en niet aan de koper, dus dat is ook geen reden om garantie te weigeren.

Fabrieksgarantie wordt in de volksmond iets anders bedoeld dan jij nu aangeeft. Het is namelijk een extra en wettelijk niet noodzakelijke service van de fabrikant naar de klant toe, zonder tussenkomst van de handelaar. In dit geval rechtstreeks tussen de koper en Festool. Aangezien dit niet wettelijk verplicht is, zijn er ook geen minimale voorwaarden waaraan deze service moet voldoen. Het is dan ook een service en geen garantie. Hoe dit ingevuld wordt en onder welke voorwaarden beslist de fabrikant zelf.
 
Laatst bewerkt:

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
PRIJS NU €299,- voor deze nagenoeg splinternieuwe machine.
Maandje oud, compleet in de originele Festool verpakking en de aankoopbon twv €399,- er bij.


Ben wel benieuwd waarom de stofzuiger al weer weg moet?

Plotselinge financiële tegenvaller, er moet geld vrijgemaakt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.