Houten verdiepingsvloer verstevigen / vloer constructie verzwaren

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Sang dat gaat niet, de vloer heeft juist niet voldoende draagvermogen, nog meer gewicht erop maakt t probleem alleen maar groter.

Heeft iemand een goed adres om de stalen kokers te bestellen 160 hoog, 80 breed, 10 dik en circa 4700 lang. Gepoedercoat of gemenied.
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
heb niet alle 5 pagina's doorgelezen en wellicht is het al opgenoemd:

is er geen mogelijkheid om bovenop de vloer ergens een versteviging in een wand / knieschot aan te brengen?

bij een woningbouwproject hebben we ook wel eens strekstangen naar een HEA op hoger punt gebracht.
nabij de badkamers gebruikte we lewis vloeren welke een belasting gaven welke eenzelfde probleem qua vering gaf.
bij het slopen van één wand en opnemen van een ophangconstructie met trekstangen in de binnenwand verwerkt hebben we dit toen wel flink kunnen verbeteren.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Even wat feedback, ik heb na lang wikken en wegen besloten om de constructie nog iets anders uit te voeren. De stalen liggers niet naast de eiken liggers maar toch in de drie vakken in het plafond met als doel om in 1 klap 2 vliegen te slaan, meer draagvermogen in de breedte en direct de doorbuigt van de kindsalken aan te pakken.

Er zijn 3 liggerst 160x80x10 van 4700mm ingebracht en nu zijn alle problemen weg. Niet de fraaiste oplossing helaas maar wel effectief.

IMG_5319.jpg
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik vind dit niet gek lijken zo, beter dan witte kokers naast de eiken balken denk ik.

Heb je er nog een gedeelte vloer uit gehad, of was dat gewoon nog niet geschilderd?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Heb je er nog een gedeelte vloer uit gehad, of was dat gewoon nog niet geschilderd?

Dat stuk wat niet geschilderd is daar liep vroeger een schoorsteen door de vloer, en het plafond is geschilderd toe die schouw er nog stond, wetende dat dit later aangeteeld moest worden. Maar de vloer is er tot op een balkje uit en de nieuwe delen zijn op maat gemaakt zodat ze exact even breed en gelijk zijn aan de oude dus na schilderen zie je daar niks meer van. Tenzij je het weet en heel goed kijkt.

Ik vind dit niet gek lijken zo, beter dan witte kokers naast de eiken balken denk ik.

Uiteindelijk dit maar gekozen omdat dit direct het probleem met de te lichte kindbalken oplost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.