[Gezocht]Vlak vandiktebank

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Laatst bewerkt:

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
Momenteel in onderhandeling over een Scheppach HMC2600
http://www.2dehands.be/doe-het-zelf...&utm_source=ad_reactie_kopie&utm_medium=email

De vraagprijs is 400€
Helaas ontbreken wel de kappen voor de stof afzuiging en de afscherming van de messen.
Al eens online opgezocht en bij scheppach.com spareparts kom ik op een 240€ uit aan onderdelen.
Reken hierbij nog eens een extra messenset wat de totaalprijs op 700€ doet uitkomen.
Is het sop de kolen waard?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Momenteel in onderhandeling over een Scheppach HMC2600
http://www.2dehands.be/doe-het-zelf-...m_medium=email

De vraagprijs is 400€
Helaas ontbreken wel de kappen voor de stof afzuiging en de afscherming van de messen.
Al eens online opgezocht en bij scheppach.com spareparts kom ik op een 240€ uit aan onderdelen.
Reken hierbij nog eens een extra messenset wat de totaalprijs op 700€ doet uitkomen.
Is het sop de kolen waard?

Hij ziet er niet supernetjes uit.... dat de beschermkap van de messen eraf is zegt ook wel wat, die hoor je niet kwijt te zijn... die zit vast en blijft altijd op de machine. Dus wat is er nog meer weg? 400 euro is niet veel geld voor die machine, probleem is echter dat onderdelen snel moeilijker te krijgen gaan zijn en dan wordt het een lastig verhaal, als hij het doet doet is het en dan is er niet veel wat kapot gaat bij normaal gebruikt... maar als het wel gebeurd.... ook even goed kijken naar het gele snaartje wat de aandrijving van de vvd doorvoer regelt. En de kwaliteit van de aandrijfrollen, kijken of er geen happen uit zijn. Zal wel loslopen bij machine van dit bouwjaar, was met name een euvel van de oudste types.
 

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
Dank u Scheppie
Beschermkap heeft hij nog gehad maar hij is spoorloos...
Zal hem goed bekijken bij afspraak en eventueel al eens bijkomende foto's opvragen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Mijn ervaringen met de Scheppach machines waren heel goed, als je wat nodig had had je onderdelen binnen paar dagen binnen, alles nog leverbaar maar na een paar faillissementen bestaat de fabriek in Duitsland niet meer, ik denk dat het uitstervend is, de techniek van deze HMC is absoluut goed en simpel, onderdelen zou je altijd op maat bij kunnen maten maken maar dan wordt t snel kostbaar. Kortom, belangrijk dat de machine is goede staat is dan houd ie het waarschijnlijk wel een tijdje vol.

Ik ben later over gegaan op een Hammer A3-31 met spiraal as.... das echt wel een andere klasse. Maar als instapmachine heeft de Scheppach jarenlang prima diensten bewezen voor een heel leuk prijsje.
 

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
Het is de Scheppach niet geworden met dat de eigenaar niets meer van hem liet weten.
Machine was opeens verkocht zonder tegenbericht.

Momenteel heb ik een afspraak om volgende machine te gaan bekijken. https://www.2dehands.be/doe-het-zel...vlakschaaf-diktebank-boortafel-494206224.html
Het is een Felder Ad6-31 bouwjaar 1995.
Is dergelijke machine van deze ouderdom de vraagprijs waard?
Zal mijn budget wel dus wat moeten opkrikken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.