Vlak van diktebank met spiraal blok

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
Goeden dag
Als conclusie van mijn zoektocht met spiraal cutter kom ik op hammer A3 , robland nsx 32 en jet.
Heeft een van jullie een advies welke van de drie de beste is. Ongeacht kosten. Of zie ik nog merken over het hoofd.
Alsvast dank.
Steven.
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Mijn Hammer A3 bevalt uitstekend en geeft vooral heel weinig lawaai tijdens het schaven. Enige minpuntje: je moet de aandrijfrollen van elkaar (met een hendel) halen als je hem niet gebruikt, anders kunnen de rubbers van de aandrijfwielen in elkaar drukken. En dat wil je nog wel eens vergeten. Van de andere machines weet ik verder niks.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Ik heb thuis de Jet met spiraalas, ook heel tevreden van. Geeft een enorm strak schaafbeeld. Net zoals de hammer weinig lawaai bij schaven (je zou kunnen zeggen, je hoeft er geen oordoppen voor te gebruiken maar doe dat toch maar niet :D). Voordeel van de hammer en de jet is dat de in- en uitvoertafel in één stuk naar achter klappen... Bij de robland is dit apart te bedienen. Qua prijs schilt de hammer niet veel met de jet...
Moeilijke keuze, ze doen allemaal wel hun werk :p
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ben zeer gecharmeerd van de Jet machines, maar toch....als ik dan zo een machine kocht en het scheelt (haast) niks zou ik voor de hammer gaan
Niks te onderbouwen, puur op gevoel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.