Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

heleboel foto's van vader's vakmanschap

op vraag van jaap in mijn voorstel topic ( http://www.woodworking.nl/viewtopic....t=2701&start=0 ) ben ik dus vandaag wat foto's gaan nemen bij mensen waarvoor mijn vader nog meubels heeft voor gemaakt . en zo heb ik ook weer een leuke babbel gedaan met die mensen

ik ga beginnen bij enkele dingen van bij ons thuis die mijn vader vroeger heeft gemaakt.
    en omdat we een huis meestal binnengaan langs de voordeur zal ik hiermee beginnen.

de garagepoort.

onze trap.

de binnendeuren.

kast voor de jassen en schoenen.

aquariummeubel in de living.

houten geraamte in de living.

alles wat je op deze foto ziet heeft hij zelf gemetst en voorzien van de houten afwerking.

dit was het voor bij ons thuis , dan gaan we nu bij de buren waarvoor hij een mooie
    eetkamer heeft gemaakt, de hoeken van de aquarium komen ook voor bij de meubels.

dan enkele straten verder heeft hij ook een voordeur, binnendeur en kast voor
    de jassen gemaakt.

en dan terug een paar straten verder heeft hij een volledig massief eiken living gemaakt.
    de tafel heeft hij gemaakt , de stoelen niet.

dit zijn al de foto's die ik vandaag heb kunnen verzamelen , natuurlijk heeft hij nog
    veeeel meer dan dit gemaakt maar ik kan helaas niet van alles gaan foto's nemen.

dan heb ik nog een paar foto's van mijn werkstukjes die ik laatst heb gemaakt.
    onze eettafel.

en vorige week zondag eens onder het afdak bij het brandhout gaan zoeken naar
    mooi hout en daar zijn deze 2 stukjes uit gekomen ( moeten wel nog afgewerkt worden).
    een bandsawbox

en een soort van vaasje voor 3 bloemen , bovenaan ga ik nog 3 gaatjes boren waar ik
    plastieken buisjes ga in steken zodat er water bij de bloemen kan gedaan worden.

en dit is het dan , voor de volgende fotosessie moet ik eerst mijn combine geleverd krijgen
    vooraleer ik aan een badkamermeubel kan beginnen voor bij ons thuis.

groetjes
    ruben

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: heleboel foto's van vader's vakmanschap

Respect voor het werk/ de vakmanschap, maar persoonlijk gruwel ik van deze stijl.

Nou Ruben, je hebt het talent niet van een vreemde laten we maar zeggen.

Mooi doosje heb je gemaakt uit dat brandhout, mooie ruwe vorm.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2010

Prachtig werk van jouw vader. Vakmanschap.
    Je hebt de houtmicrobe in je genen zitten.
    gr,
    Danny

@ jpandriesse, gruwel vindt ik nogal crude gezegd , maar idd ieder zen eigen smaak anders zou alles er maar eentonig uitzien .
    de meubels op de laatste foto's zijn dan ook gemaakt in 1981.

groetjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Respect voor het werk/ de vakmanschap, maar persoonlijk gruwel ik van deze stijl.
    Je kunt overwegen om in plaats van de komma een punt te zetten en de rest weg te laten.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Gruwel was inderdaad wat erg uitgesproken. Overigens ging dat niet over de laatste paar foto's, maar over de de 1e serie. Nogmaals niks dan respect voor het vakwerk, maar kwa stijl totaal niet mijn ding, maar goed uw vader was dan ook wel weer van een hele andere generatie.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

@ Scheppie. Inderdaad, laten we constructief blijven, daar dient het forum tenslotte voor Er zijn genoeg forums waar ze op elkaar zitten te kakken, althans in België toch ops: (@Joris: waarmee ik helemaal niet wil gezegd hebben dat dit jouw intentie was, integendeel). Laten we het grof geschut bewaren voor als er nog eens een onnozele commerciële posting geplaatst wordt.
    Aan iedereen veel houtbewerkingsgenot dit weekend, ikzelf ga een paar binnendeuren (proberen te) plaatsen

Inderdaad mooi vakwerk,

Persoonlijk ook niet mijn stijl maar of iets onze stijl is of niet mag toch nog wel gezegd worden vind ik, cru of poeslief. En het is toch weer een Nederlanders die hier effe de Belgen op stang jaagt :lol: :lol:

Helemaal mee eens, met mijn leeftijd en de moderne smaak vind ik de stijl ook bepaald niet mooi, dat moet gezegd kunnen worden.

Wel vind ik het bijzonder knap gemaakt, alles ziet er verzorgd en professioneel uit, dat de smaak nu anders is dan in de jaren '80 kun je niemand kwalijk nemen!

Forum Rechten