Woodworking schaaf

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Eindelijk mijn schaaf gemaakt , van coromandel en hard maple .
Het coromandel gespiegeld aan de buitenzijde . De beitel staat onder ongeveer 30 graden .
Tijdens het klemmen zijn de blokjes iets uit elkaar gegaan , vandaar de grote opening .
Afgewerkt met houtolie . Willem

Foto's krijg ik niet in de goede volgorde grrrr .

IMG_1609.jpgIMG_1653.jpgIMG_1681.jpgIMG_1682.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_1651.jpg
    IMG_1651.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 314
  • IMG_1652.jpg
    IMG_1652.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 316
Laatst bewerkt:

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
816
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Mooie schaaf Willempie, Ik houd wel van dat contrast enne die mondopening kun je nog wel verkleinen door een stukkie hout in te leggen (voorzijde schaafmond)
En met die 30 graden aanvalshoek heb je net genoeg voor de vrijloophoek tenminste als je de slijphoek maar op 25 graden houd.
Nu nog even wat mooie actie foto's :)

groetnis, Roeland
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Mooie schaaf. Ik zou er een stukje inlijmen voor je het in de olie zet. Roeland stelde het al voor als je het in de zelfde houtsoort doet als de zijkanten is het net echt.:rolleyes:
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ziet er top uit !!!

Heb nog een opmerking: Jaap vergeet even te melden dat ie nog van woodworking.nl beitels heeft dus als er liefhebbers zijn weet je bij deze waar je moet wezen .
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Ja, mooie schaaf. Netjes gemaakt!
Misschien is het ook een idee om losse inzetstukjes te nemen? Dan kan je de grootte van de opening variëren.
Hoe je dat technisch moet oplossen, weet ik even niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.