Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Kopen rondom Amsterdam

Hoi allemaal,
    Ik ben nieuw hier en verbreek waarschijnlijk wel wat (ongeschreven)regels met deze vraag;
    Maaaar..
    Wie weet een goed adres in de buurt van Amsterdam om ruw hout te kopen?

Ik ben voornamelijk opzoek naar stamdelen om tafels van te maken. Ik heb bij van Leersum in Friesland al wat stamdelen gekocht, Maar dit is niet bepaald om de hoek.

Wie kan mij helpen aan een goede houtzagerij met vergelijkbare Kuub prijzen als van leersum maar dan iets meer in de buurt?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Amsterdamse Fijnhouthandel aan de Minervahaven , hebben ook ruw hout . Ze zitten vlak bij Teygeler gereedschappen , ook leuk om te kijken .
    Of bestellen bij Masave die kan het op sturen .
    Er komen wel steeds meer bedrijfjes bij die schaaldelen zagen en verkopen , oa http://www.dehoutatelier.nl/ in Reeuwijk .

Willem
    Laatst gewijzigd door Willempie; 08-12-18 om 18:22.

Dankjewel, als moet ik zeggen dat ik altijd erg schrik van de prijzen bij fijnhout Amsterdam

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ja dat klopt , maar mooie en aparte houtsoorten zijn soms duur .

Willem

zelf boom kopen en laten verzagen lijkt me goedkoper
    Met een hamer past alles...

Goed en mooi hout is niet goedkoop, maar je krijgt er zo veel meer voor terug. Alleen al het plezier om met beuken en eiken te werken is een genot, als je voor die tijd vuren gewend bent. Echter kies hout wat bij je project past. Een eikenkeukentafel waar ik nu aan zit kostte €2000. Als ik het nu zelf zou moeten maken dan zit ie nog niet op de helft. Maar dan moet je wel al het werk er in steken en €1000 euro is natuurlijk een hoop geld. Echter je kunt dan wel wel €1000 verdienen, een ervaring rijker worden en met trots op je bouwproject terug kijken. Voor die €1000 euro kun je dan weer gereedschap kopen. Dus wat is duur en waaraan wil je je geld uitgeven? Spaar een vakantie uit. Beter voor het milieu en nogmaals je krijgt er veel meer voor terug dan één weekje plezier.

Zit zeker een kern van waarheid in.

Maar even ter vergelijking: Kuub prijs van leersum vs Fijnhout
    Peren 1200 vs 3300
    Esdoorn 800 vs 2000
    Eiken 1200 vs 6000
    Beuk 800 vs 3000

Dit zijn geen verschillen van 20%
    Ik snap ook wel dat je voor een mooie exotische houtsoort meer moet betalen. Maar als ik 5 ruwe stamdelen wil kopen om tot tafels te verwerken is ziet mijn verdien model er een stuk gunstiger uit als ik het hout niet in Amsterdam koop.

Waar kopen jullie zelf ruw hout?

Zit dat prijsverschil er niet in dat bij van Leersum het hout ongedroogd is, en bij de andere gedroogd?

Nope, gaat om gedroogd hout.

Weet je dat zeker? Volgens mij zijn de prijzen van van Leersum voor windgedroogd, en niet nagedroogd in een droogkamer! Dat komt er nog overheen.

Tussen gedroogd en gedroogd zit veel verschil. Vooral als je het voor binnen toepassingen wil gebruiken.

Al denk ik wel dat van Leersum dan nog goedkoper is dan Amsterdamse Fijnhout.

Forum Rechten