Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

VC2512L Makita stofzuiger

Zou iemand mij hier wat wijzer kunnen maken op het gebied van antistatische stofzuigers?

Ik wil voor in mijn werkplaats een VC2512L kopen. Voornamelijk om mee te schuren, maar ook af en toe zagen en frezen.

Op de website van makita staat:

• Let op: Deze stofzuiger en slang zijn NIET antistatisch en daarom ongeschikt in combinatie met een sleuvenzaag, haakse slijper, schaaf, bovenfrees en breekhamer

Gaat dit over hout of steen? wat gebeurt er als ik deze stofzuiger wel gebruik om te frezen?

Suggesties zijn ook welkom. Mijn voornaamste eis is dat er een autostart functie opzit.

Hey hallo
    Ik ben niet kapot van deze machine
    We hebben deze op het werk gehad
    Maar de zakken verwisselen
    Is niet gemakkelijk
    En met te veel fijnstof slaat het filter gauw dicht
    En zuigt hij ineens een stuk minder
    Succes met je keuze
    Mvg Leroy

Ik heb een soortgelijke (dacht ik eerst) Makita, kan me niets voorstellen waarom de ene bewerking wel kan en de andere niet...maar weet gelukkig ook niet alles, staat op de website wel erg stellig. Het filter is push and clean?
    Laatst gewijzigd door MarcelG; 08-12-18 om 19:02. Reden: heel ander type zuiger

Ik heb deze stofzuiger nu een half jaartje in gebruik.
    Hij bevalt uitstekend.
    Met zijn 3 meter lange slang kom je overal goed bij.
    Netsnoer is ook lang zat.
    de twee delige opzuigstang die er bij zit vond ik niks.
    Die heb ik omgeruild met een telescoop stang die ik nog had.
    Hij zuigt prima en filter is snel schoon met een druk op de knop.
    slang dichthouden, knop een aantal keer indrukken, klaar.
    Je kan er een stofzak indoen of een open plastic zak voor grof puin.
    Hij kan ook zonder zak maar ik gebruik hem met.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Nu zie ik ook deze festool https://www.toolnation.nl/festool-76...-garantie.html

Maar kan iemand mij vertellen of ze beide te gebruiken zijn zonder zak? Ik denk dat als ik tafelbladen grof schuur dat ze zo vol zitten, dan worden filterzakken van 5 euro per stuk van festool wel een duur geintje.

Weet iemand of ik ze gewoon zonder zak kan gebruiken en hem om de zoveel tijd kan leeg kieperen in een vuilnis zak?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Ik gebruik deze stofzuiger nu ongeveer 15 maanden met een cycloon, zie mijn topic daarover:

https://www.woodworking.nl/showthrea...loon-afzuiging

afb1 en 2.jpg

afb3 en 4.jpg
    En het filter en de zak in de stofzuiger blijven mooi schoon waardoor de zuigkracht goed blijft zie afb.1 en 2.
    Ik begrijp niet dat Leroy problemen heeft met het wisselen van deze zak, zoals je ziet op ab.2 en 3 is deze zo los en weer vast.

Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joericor Bekijk Berichten
    Nu zie ik ook deze festool https://www.toolnation.nl/festool-76...-garantie.html

Maar kan iemand mij vertellen of ze beide te gebruiken zijn zonder zak? Ik denk dat als ik tafelbladen grof schuur dat ze zo vol zitten, dan worden filterzakken van 5 euro per stuk van festool wel een duur geintje.

Weet iemand of ik ze gewoon zonder zak kan gebruiken en hem om de zoveel tijd kan leeg kieperen in een vuilnis zak?
    Zonder stofzakken is het filter wel snel verstopt, leeggooien in een vuilniszak levert ook een moment met veel fijnstof op...de Festool is wel veel duurder dan de Makita, kun je ook zakken voor kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy Bekijk Berichten
    Hey hallo
    Ik ben niet kapot van deze machine
    We hebben deze op het werk gehad
    Maar de zakken verwisselen
    Is niet gemakkelijk
    En met te veel fijnstof slaat het filter gauw dicht
    En zuigt hij ineens een stuk minder
    Succes met je keuze
    Mvg Leroy
    Hand even op de slangopening houden en drie keer op de push&clean knop drukken en het filter is weer schoon.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Heeft die makita een naloop ? ik kan het nergens met zekerheid vinden.

Forum Rechten