Legpatroon voor Vlonders

HwDijkstra

Nieuw lid
6 dec 2018
2
0
Groningen
Ik heb nu al meer dan een jaar geleden een huis aangeschaft. Er was voor mijn doen nog veel werk aan de winkel. Gelukkig kan ik nu stellen dat het interieur er zo goed als klaar is!
Nu wil ik mijn ogen richten op de tuin, want ik heb veel ruimte en het leek me zonde om hier geen gebruik van te maken. Zo wil het ik terras voorzien van niet alledaagse vlonders. Het leek me mooi om een unieke en leuke legpatroon voor de vlonders te hebben.


Zo heb ik verschillende forums al bekeken om mezelf te inspireren en te informeren. Maar niet iets dat specifieks mijn vraag beantwoordt.
Daarom dacht ik waarom niet gewoon een topic starten, en kijken wat eruit komt.


Hebben jullie wat tips/aanbevelingen voor mij op het gebied van een leuke legpatroon voor niet allerdaagse vlonders?


En natuurlijk een fijne dag gewenst verder ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ga je planken gebruiken of van die kant en klare vierkantjes
Ga je ze zelf zagen of werk je met standaard maten
1 soort hout of gemixt

Een beetje meer info zou wel helpen
Heb je al op pinterest gekeken.....duizenden ideeën
 

HwDijkstra

Nieuw lid
6 dec 2018
2
0
Groningen
Ik wou graag zo te werk gaan:

Het liefst wou ik vlonderplanken gebruiken en in standaardmaten want dan kan ik in grotere aantallen bestellen. 1 soort hout het liefst want ik hou wel van samenhang/cohesie! Vind ik mooi.
Door de komende winterperiode moet ik het helaas uitstellen maar mij zo vroeg mogelijk oriënteren is natuurlijk goed. Heb jij verder nog tips?

Zal op pinterest kijken :)
 

deejay

Nieuw lid
30 jan 2018
8
1
Beetje laat antwoord, maar kijk eens op Gadero.tv :). Heb nu een vlonder gemaakt in hongaarse punt bijvoorbeeld met goedkopere 90cm hardhout vlonderplanken.
 

vanhaag

Actieve deelnemer
5 jul 2016
34
0
@Deejay, heb je hier toevallig ook foto's van? en welke vlonderplanken heb je gebruikt ? Ben zelf ook aan het oriënteren en volg daarom onderwerp even.
 

deejay

Nieuw lid
30 jan 2018
8
1
Zie website gadero. Ik heb bijna hezelfde en ook Ipe hardhout voor gebruikt.

vlonder-Hongaarse-punt.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: t4m4h0

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.