Ruimte voor houthandel in klein fijn hout

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
38
11
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Dag,

Ik verkoop landkaarten en reproducties op internet en ben al een tijd aan het kijken of ik er niet iets naast kan doen (ook verkoop op internet en/of aan huis).
Nu vind ik het erg leuk om met hout te werken en bezig te zijn en ik heb onlangs bij inlands hout /van Leersum mooi hout gekocht voor verschillende projecten aan mijn huis. Daar werd ik ook blij van andere klanten die daar rondliepen en kwamen voor een mooi stukje hout voor en kapstok en een ander werk.

Nu werd ik (en mijn kinderen ook!) wel enthousiast van het idee op internet stukken hout voor snijden, draaien en kleinere projecten te gaan verkopen.
Ik denk aan hout uit Nederland, eventueel later aangevuld, met ander hout, maar ik wil eigenlijk niet importeren (of laten importeren) vanwege duurzaamheid.

Er is wel wat, maar niet echt een hout webwinkel volgens mij.
Ik zou eigenlijk willen vragen of jullie denken of daar ruimte en levensvatbaarheid voor is en of iemand wellicht tips heeft over assortiment.

Het gaat dus om kleine stukken, die juist voor veel houthandels te klein zijn voor de moeite, met foto op internet en snel verzonden.

Inlands hout staat wel open voor een samenwerking.
Zelf heb ik onlangs een kleine planken zaag aangeschaft, dus ik kan ook zelf kleine stammen van bijzondere bomen en struiken verzagen.
 
P

Pel

Guest
Masave hout verkoopt al vele jaren heel mooi hout voor de hobbyist en de vakman, daarnaast heb je nog de fijnhout handels. Als jij als nieuwkomer in die markt je hout ergens moet gaan inkopen, en weer moet gaan verkopen zal de prijs waarschijnlijk te hoog zijn. Of hoe stel je het je eigen voor hoe je het gaan doen?

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Masave hout verkoopt al vele jaren heel mooi hout voor de hobbyist en de vakman, daarnaast heb je nog de fijnhout handels. Als jij als nieuwkomer in die markt je hout ergens moet gaan inkopen, en weer moet gaan verkopen zal de prijs waarschijnlijk te hoog zijn. Of hoe stel je het je eigen voor hoe je het gaan doen?

Groet Pel.

Ik zou niet weten waarom, als je genoeg inkoopt word de prijs al interessanter
Zoek naar partijen, daarmee kun je goed en goedkoop zijn
Ik kocht zelf niet lang geleden een kuub kersen (meubeldroog) voor 300 euro
halve kuub noten voor 100 euro....

Het kan dus best

Er is zoveel hout, zoeken, contacten maken dan kom je een heel eind
En natuurlijk goed aanbieden
 
P

Pel

Guest
Wat ik bedoel is, als nieuwkomer in de markt zal dat niet meevallen, heeft hij de kennis van en over hout, tussen hout en hout zit een wereld van verschil.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Misschien dat het hem lukt om hout te verkopen op internet, er is dacht ik nog een site wat blokken hout verkoopt, ben de naam kwijt. Ik heb eens gezocht op Google naar hobbyhout, kreeg 16000000 hits

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Arnhemse Fijnhouthandel verkoopt ook allerhande houtsoorten in kleinere afmetingen
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Heb je momenteel al klanten? Hoeveel budget kan je investeren? Welke marge denk je te kunnen realiseren? Welke meerwaarde kan je bieden? Hoe reken je je verzendkosten in de prijs.

Volgens mij allemaal vragen die je je eerst moet stellen. Ieder stuk hout is net dat beetje anders en vereist dus ook een aparte correcte foto. Ik denk dat je voor weinig marge veel werk zal hebben met een online handel. Je opstart zal niet altijd vlot verlopen als houthandel. Je doelpubliek is volgens mij ook redelijk klein. Belangrijk is een goede service. Kan je het hout bijvoorbeeld op bepaalde afmetingen zagen en vlakken.

Al eens gedacht om bepaalde artikelen te maken en te verkopen (bv snijplanken). Op je webshop kun je deze verkopen naast je kleine houtstukken. Zo kun je zorgen voor een basis omzet die de leefbaarheid verhoogt.

Een samenwerking met een houthandel kan ervoor zorgen dat je je klanten altijd direct kan leveren. Zou je dan in hun naam verkopen of verkoop je onder je eigen naam. Een samenwerking dient voor een houthandel ook rendabel te zijn en je zal moeten een deel van je ontvangsten afstaan.

Je plan klinkt tof en zal je veel plezier bezorgen maar zal zeker in het begin volgens mij niet direct zorgen voor een inkomen.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Ik vraag me af of mensen een stuk hout via internet zouden kopen.

Persoonlijk heb ik juist het idee dat er op dit moment vrij makkelijk aan apart hout te komen is.
Ik zou het sowieso zelf willen zien ipv een foto op internet.

Ik heb wat kennissen die hout zagen en of voor zichzelf werken met een uitrijwagen (tractor)
Vroeger moest ik altijd lang wachten op hout en was prijs hoog
Nu belt ie me als ie een kub of 12 heeft wat uit te rijden is ,of hij legt als ie wat aparte bomen of soorten heeft bij mijn huis neer
Zelfs prijs is laag te noemen

Heb nu ook mooie partij klaar liggen om te zagen Essen , Eiken ,Douglas ,Acacia , Prunus (al weet ik nog niet wat daar mee te doen) , Iep , Kers ,Beuk, en zelfs een Sequoia .
Een paar een ,ik noem het een gezwel en een paar mooie rond lopende eiken
Alles minamaal 3 mtr lang en vanaf 40 cm doorsnede
 

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
38
11
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Reactie op alle opmerkingen/vragen

Dank jullie allemaal voor jullie opmerkingen en vragen.

Alleereerst mijn klantendoelgroep:
A de internetkoper Dit zijn juist de mensen die echt een stuk, of een paar kleine stukjes willen en die vanuit in stoel in huis willen krijgen.
Ik denk dat deze mensen niet echt aanwezig zijn op dit forum
B de koper die een te kleine afname heeft voor de grote houthandel, of die komt voor dat mooie stuk (waar ik dan een voorraad in probeer te ontwikkelen

Ik richt me in eerste instantie meer op A, omdat de zeg maar winkelruimte binnen en buiten komend half jaar nog niet klaar zullen zijn.

De prijzen zullen hoger liggen dan de m3 prijzen van de houthandel, maar daarvoor krijg je dan ook je stuk op maat, of een stuk waar je maat uit past.
Ik kan zagen, afkorten, horizontaal lintzagen en vlak en vandikte schaven. De werkplaats wordt op termijn ook uitgebreid, in elk geval met een verticale lintzaag.

Het is inderdaad best arbeidsintensief voor internet, maar dat is mijn andere werk ook (landkaarten worden gescand, gefotografeerd, gemeten en beschreven.
Het werk is al is het een compleet ander product toch een beetje gelijk en de logistiek is dat ook.
Ik reken verzenkosten hetzelfde als de vervoerder, dus per maat/gewicht.

Meerwaarde leveren
Dit is wel waar ik vooral over denk. Kant en klare producten en bouwpakketten behoren daar toe. (ik heb al diverse mensen blij gemaakt met een mooie snijplank) en wellicht is het interessant gestabiliseerd of anderssinds bewerkt hout te leveren?
Voor de samenwerking met de houthandel ligt de meerwaarde in het kleinere en voor het kleine toegankelijker aanbod. Zij zeggen vaker vragen te krijgen voor kleine stukken en verzenden. Dit is voor hen niet goed te doen en daar kunnen we elkaar aanvullen. Ook bijzonder stukken zou ik makkelijker in de etelage kunnen zetten. Voor mij is het voordeel dat ze daar een grote voorraad hebben en dat ik dus snel kan starten en ook zelf geen enorme voorraden hoef aan te leggen.

Eigenlijk ligt denk ik hier mijn voornaamste vraag: zijn er meer vlakken waarop ik meerwaarde kunnen leveren.


Verder is dat voor de klant niet belangrijk, maar voor mij wel en dat is het plezier. ik zou het leuk vinden als mijn kinderen een beetje mee kunnen doen.
Ik vind hout gewoon erg mooi. Mijn opa was handenarbeidleraar/hobbyvioolbouwer en ik vond het als kind al heel leuk om daar te knutselen en samen naar de houthandel te gaan. Daarnaast ben ik een verzamelaar en vind ik het erg leuk om bijzonder hout te gaan zoeken/maken.

Het inkomen is niet zo belangrijk. het mag heel langzaam gaan. Ik maak ook nog een soort winst omdat ik in de verbouwing veel verschillend hout wil verwerken en als dat klaar is wil ik meubels ontwerpen en maken en dan dus makkelijk toegang heb tot mooi hout.
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Het lijkt alsof je er al goed over nagedacht hebt en dat is goed.

Je zal een redelijk doordacht plan moeten hebben van je webshop en hoe je het zal aanpakken.
Vooral hoe je het hout zal aanbieden vind ik persoonlijk een moeilijke.
Bij een webshop heb je namelijk altijd een prijs op het einde van je winkelmandje

Je hebt vele mogelijkheden:
- Schaaf je de balk, maak je daar foto's van en zet je die dan te koop voor een bepaalde prijs per x aantal cm. (Iedere klant kan dan redelijk zelf beslissen hoe lang zijn stuk moet zijn, zorgt wel voor dat iedere bestelling op maat is)
- Maak je al een soort van standaardmaten en bied je deze te koop aan. Fotografeer je dan ieder stuk of heb je een voorbeeldfoto (Let op disclaimers in dit geval)
- Hoe kan een klant zijn bewerkingen toevoegen (wordt dit berekend per cm)

Probeer al eens webshop te maken en post de link naar het www hier ergens. Zo kunnen we deze al eens testen en onze opmerkingen geven, zodat je de beperkingen van je webshop leert kennen.

Tip: Koop in het begin hout dat je zelf kan gebruiken, je graag ziet en goed kan verwerken. Beperk het aantal soorten in het begin.

Je meerwaarde kun je creëren door snelle levering, mooi hout, correcte afmetingen, goede levering (goede verpakking zodat er geen beschadigingen zijn), meedenken met de klant.

Voor de rest als je het graag wil doen, je het kan betalen, je er plezier in hebt => Gewoon gaan
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Dank jullie allemaal voor jullie opmerkingen en vragen.

Alleereerst mijn klantendoelgroep:
A de internetkoper Dit zijn juist de mensen die echt een stuk, of een paar kleine stukjes willen en die vanuit in stoel in huis willen krijgen.
Ik denk dat deze mensen niet echt aanwezig zijn op dit forum
B de koper die een te kleine afname heeft voor de grote houthandel, of die komt voor dat mooie stuk (waar ik dan een voorraad in probeer te ontwikkelen

Ik richt me in eerste instantie meer op A, omdat de zeg maar winkelruimte binnen en buiten komend half jaar nog niet klaar zullen zijn.

In mijn optiek is het allemaal nog wel heel erg pril en toch ook niet echt doordacht. Ideeën zijn altijd goed en leuk, maar een succesvolle onderneming begint toch met wat research en een realistisch beeld, ook van wat er al bestaat en hoe jij denkt hun kopers te laten kiezen voor jou.

Doelgroep A wordt al bediend door bijvoorbeeld plankencentrale.nl die niet alleen al een groot magazijn en flinke showroom hebben maar ook een aantal goed gespreide locaties in NL waar je het kan ophalen, en een goed werkende webshop inclusief betaal en verzendopties. Lastig om daar iets tegenover te zetten behalve op prijs, en dan verlies je de marge die je zelf zo hard nodig zal hebben.

Doelgroep B is er in mijn optiek amper, ik ken bijvoorbeeld helemaal geen "grote" houthandels waar je als kleine koper niet terecht kan. Je kan ook gewoon bij de Arnhemse of Amsterdamse fijnhout één plank kopen, en de meesten hebben tegenwoordig ook gewoon een voorraad al geschaafd hout liggen. Bij plaatmateriaal is het meer een B2B markt maar niet bij massief hout.

En een webshop zonder voorraad is in mijn optiek al helemaal kansloos. Er zullen weinig mensen zijn die een paar plankjes nodig hebben en die gaan wachten tot er bij een houthandel gehaald is, bewerkt en dan pas verzonden. Het verzenden is toch al een traject dat niet binnen een dag gaat gebeuren....
En dan vergeet ik voor het gemak nog maar even dat bijvoorbeeld Inlands Hout geen hout heeft liggen dat voldoende gedroogd is om gelijk bewerkt en gebruikt te worden. Die klant die via het web een plankje (voor minstens €50-100) besteld verwacht toch wel dat het na een paar weken ook nog recht is.

Ik zie zelf weinig activiteiten waar je echt een toegevoegde waarde kan leveren. Daar hangt een prijskaartje aan dat bijna niemand betaald, en degenen die dat wel doen gaan nu al naar een (locale) meubelmaker. Ruimte zal er zijn in niches zoals bijvoorbeeld Massave hier doet maar ik kan me niet goed voorstellen dat je dan iets met een webshop kan doen. Hout is nou eenmaal niet echt een artikel om in kleine hoeveelheden te verzenden, en aan een webshop hangt best een prijskaartje. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het binnen 14 dagen retour moeten nemen (inclusief al jouw gemaakte kosten inclusief verzending), daar valt al de helft op termijn door om.

Nieuwe initiatieven zijn altijd leuk en welkom, maar als je het meer dan hobbymatig doet is een beetje realiteitszin is toch ook altijd wel handig.
Succes met je plannen.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Wat ik in bovenstaande reacties vooral lees hoe doordacht een plan moet zijn
Maar in de praktijk zijn er van al die doordachte bedrijven meer dan genoeg op de fles gegaan
Echter...bedrijfjes die ontstaan zijn door waar iemand hobbymatig mee bezig was, steeds een beetje groeide en ineens tot bloeiend bedrijf doorstoomde, daar zijn er genoeg van

Hoe is rick begonnen, op zolder met een partijtje noten ? gereedschap pro, met wat handel van wat machines en steeds een beetje meer

Laten we vooral niet doen alsof en compleet uitgewerkt plan dé sleutel tot succes is
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Wat ik in bovenstaande reacties vooral lees hoe doordacht een plan moet zijn
Maar in de praktijk zijn er van al die doordachte bedrijven meer dan genoeg op de fles gegaan
Echter...bedrijfjes die ontstaan zijn door waar iemand hobbymatig mee bezig was, steeds een beetje groeide en ineens tot bloeiend bedrijf doorstoomde, daar zijn er genoeg van

Hoe is rick begonnen, op zolder met een partijtje noten ? gereedschap pro, met wat handel van wat machines en steeds een beetje meer

Laten we vooral niet doen alsof en compleet uitgewerkt plan dé sleutel tot succes is

Een passie en het willen doen is de sleutel tot succes. Zeker als verdienste niet op de eerste plaats komt.

Zelf kom ik dagelijks in mijn dagbaan in aanraking met mensen die een zaak opstarten of hebben. Voor die mensen dient er meestal een compleet uitgewerkt plan zijn, vandaar mijn beroepsmisvorming.
Maar ondernemen is ook risico's nemen, dat is waar. Indien je dit met eigen geld kan doen, is er weinig risico. Indien je hulp van anderen (bank, leveranciers ...) nodig hebt dan verandert er wel iets voor mij.

Maar een webshop voor dit product is niet gemakkelijk, volgens mij worstelt Rick hier al enkele jaren mee. En daar moet dus over nagedacht worden. Werk je idee uit, ga er meer aan de slag en doe het gewoon.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Maar een webshop voor dit product is niet gemakkelijk, volgens mij worstelt Rick hier al enkele jaren mee. En daar moet dus over nagedacht worden. Werk je idee uit, ga er meer aan de slag en doe het gewoon.
Nu ben ik absoluut geen expert als het op webpagina bouw aankomt, mijn ega wel en naar ik begrijp is een webshop neerzetten geen punt.
Dit is tegenwoordig zo gedaan, er bestaan voldoende platforms die je hierbij het leven makkelijk maken.
De moeilijkheid in dit (deze, als je Rick ook meeneemt) is dat je met de hoeveelheid opties (schaven, afkorten, etc.) en variabelen (LBH) bij één product (laat staan als je meer stukken hout neemt) apparte modules nodig hebt of moet laten bouwen. Gevolg is dat je webshop enorm duur gaat worden.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Wat ik in bovenstaande reacties vooral lees hoe doordacht een plan moet zijn
Maar in de praktijk zijn er van al die doordachte bedrijven meer dan genoeg op de fles gegaan

Realiteit is dat van alles wat begint er 90+% het niet redt of geen geld verdient. En dat zijn toch meestal ook mensen die dachten dat ze een goed idee hadden of met een passie geld dachten te verdienen.
En wat je vooral zou moeten lezen is dat ik betwijfel of er over de inhoud en de klanten wel echt is nagedacht. De veronderstellingen kloppen al niet, en dat er al een (goed) aanbod is voor losse (geschaafde) planken lijkt ook niet meegenomen.

Laten we vooral niet doen alsof en compleet uitgewerkt plan dé sleutel tot succes is

Ik weet zeker dat als je na een paar jaar kijkt dat van iedereen die start degenen met passie en een goed plan vele malen succesvoller zijn mensen die alleen een (goed) idee hebben.... die info is ook gewoon overal te vinden. Niets is een sleutel tot succes, alleen alles helpt. Dit is iets dat in de categorie valt van gedachtespinsel zonder enige uitwerking (nog).

Nu ben ik absoluut geen expert als het op webpagina bouw aankomt, mijn ega wel en naar ik begrijp is een webshop neerzetten geen punt.
Dit is tegenwoordig zo gedaan, er bestaan voldoende platforms die je hierbij het leven makkelijk maken.

Je zegt het al zelf..... een paar webpagina's maken is geen probleem. Een goed werkende webshop met verschillende artikelen en iets van een voorraad en opties voor betaling en verzending is dat wel, ondanks dat je veel kan laten doen of gewoon standaard kan kopen. Maar ook weer, daar gaat je marge..... voor je het weet ben je minstens €50-100 per maand kwijt voor iets wat geen enkele maatwerkoptie heeft, en dan mag je ook nog een flink bedrag betalen per betaling. Van al die hobby bob webshopjes redt het gros het ook niet, en geld verdient al helemaal bijna niemand.

Maar alles is faciliterend, de grote vraag blijft dan nog steeds wat je nou kan aanbieden wat er niet al lang een breed is. En hoe je dat dan ook nog enigszins concurrerend denkt te gaan doen.
 
Laatst bewerkt:

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Wat ik in bovenstaande reacties vooral lees hoe doordacht een plan moet zijn
Maar in de praktijk zijn er van al die doordachte bedrijven meer dan genoeg op de fles gegaan
Echter...bedrijfjes die ontstaan zijn door waar iemand hobbymatig mee bezig was, steeds een beetje groeide en ineens tot bloeiend bedrijf doorstoomde, daar zijn er genoeg van

Hoe is rick begonnen, op zolder met een partijtje noten ? gereedschap pro, met wat handel van wat machines en steeds een beetje meer

Laten we vooral niet doen alsof en compleet uitgewerkt plan dé sleutel tot succes is


Dat is sowieso waar natuurlijk
Ik ben ook begonnen met wat "afvalhout" van een collega die grote partijen had laten zagen om jaren later een nieuw huis mee te bouwen.
Gaandeweg verzin je eens wat en mensen vinden het mooi.
Dan kom je weer via overburen aan een complete werkplaats met houtmachines voor een prikkie , je koopt er daarna nog eens wat bij.
Vervolgens mooie partij bomen weten te krijgen die gekapt moesten worden en laten zagen
Nu maar wat groter aangepakt en tot nu toe een kuub of 30 hout gekocht op stam die volgende maand gezaagd gaan worden
Om vervolgens het nog gekker te maken en een nieuwe werkplaats te gaan bouwen volgend jaar en zojuist een partij douglas erbij gekocht om dit te realiseren

En dat voor iemand die voor automonteur geleerd had en nooit iets met hout deed.

Ik denk ook best dat het op zich iets zou kunnen worden ,alleen online twijfel ik of dat iets wordt
Wat ie zegt dat hout inkopen voor hem altijd duurde zou zijn geloof ik juist helemaal niet in
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Dank jullie allemaal voor jullie opmerkingen en vragen.

Alleereerst mijn klantendoelgroep:
A de internetkoper Dit zijn juist de mensen die echt een stuk, of een paar kleine stukjes willen en die vanuit in stoel in huis willen krijgen.
Ik denk dat deze mensen niet echt aanwezig zijn op dit forum
B de koper die een te kleine afname heeft voor de grote houthandel, of die komt voor dat mooie stuk (waar ik dan een voorraad in probeer te ontwikkelen

Ik richt me in eerste instantie meer op A, omdat de zeg maar winkelruimte binnen en buiten komend half jaar nog niet klaar zullen zijn.

De prijzen zullen hoger liggen dan de m3 prijzen van de houthandel, maar daarvoor krijg je dan ook je stuk op maat, of een stuk waar je maat uit past.
Ik kan zagen, afkorten, horizontaal lintzagen en vlak en vandikte schaven. De werkplaats wordt op termijn ook uitgebreid, in elk geval met een verticale lintzaag.

Het is inderdaad best arbeidsintensief voor internet, maar dat is mijn andere werk ook (landkaarten worden gescand, gefotografeerd, gemeten en beschreven.
Het werk is al is het een compleet ander product toch een beetje gelijk en de logistiek is dat ook.
Ik reken verzenkosten hetzelfde als de vervoerder, dus per maat/gewicht.

Meerwaarde leveren
Dit is wel waar ik vooral over denk. Kant en klare producten en bouwpakketten behoren daar toe. (ik heb al diverse mensen blij gemaakt met een mooie snijplank) en wellicht is het interessant gestabiliseerd of anderssinds bewerkt hout te leveren?
Voor de samenwerking met de houthandel ligt de meerwaarde in het kleinere en voor het kleine toegankelijker aanbod. Zij zeggen vaker vragen te krijgen voor kleine stukken en verzenden. Dit is voor hen niet goed te doen en daar kunnen we elkaar aanvullen. Ook bijzonder stukken zou ik makkelijker in de etelage kunnen zetten. Voor mij is het voordeel dat ze daar een grote voorraad hebben en dat ik dus snel kan starten en ook zelf geen enorme voorraden hoef aan te leggen.

Eigenlijk ligt denk ik hier mijn voornaamste vraag: zijn er meer vlakken waarop ik meerwaarde kunnen leveren.


Verder is dat voor de klant niet belangrijk, maar voor mij wel en dat is het plezier. ik zou het leuk vinden als mijn kinderen een beetje mee kunnen doen.
Ik vind hout gewoon erg mooi. Mijn opa was handenarbeidleraar/hobbyvioolbouwer en ik vond het als kind al heel leuk om daar te knutselen en samen naar de houthandel te gaan. Daarnaast ben ik een verzamelaar en vind ik het erg leuk om bijzonder hout te gaan zoeken/maken.

Het inkomen is niet zo belangrijk. het mag heel langzaam gaan. Ik maak ook nog een soort winst omdat ik in de verbouwing veel verschillend hout wil verwerken en als dat klaar is wil ik meubels ontwerpen en maken en dan dus makkelijk toegang heb tot mooi hout.
Of d
e prijzen hoger zullen liggen dan de m3 prijzen van de houthandel waag ik nog te betwijfelen
Vooral als je goed oplet en of restafval kan opkopen bij zagerijen of andere bedrijven die met hout werken koop je vaak voor haardhout prijzen
Ik heb bijv een complete werkplaats gekocht van een overleden buurman , werd me eigenlijk gegund op de voorwaarde dat ik echt alles mee zou nemen
Deze geweldige man had als hobby molens te maken op schaal

Veel maakte ie van hardhout , mahony en eiken . Ik heb daar alles van moeten afvoeren van stukjes van 10 cm tot balken van 4 mtr hardhout
Kwam zelfs heel mooi noten tegen
Ruim 4 aanhangers vol ,waarvan heel veel de houtkachel is ingegaan ,maar voor wat jij zou willen heel goed bruikbaar en kurk en kurk droog

Vorig paar maanden terug ook zoiets bij schuur die leeg moest , stond ook heel veel hout in
Mijn dochter kocht huisje van een oude timmerman ,deze man had ook beste voorraad opgebouwd door de jaren heen
Mooi grenen en eiken bijv
Veel oudere vakmensen stoppen ermee of overlijden en jeugd neemt bijna niets meer over ,zo zou jij aan heel mooi veelal kurkdroog hout kunnen komen
Even door de vandiktebank en als nieuw

Hieronder wat voorbeelden van afvalhout

De eerste foto is van allemaal afvalhout en soorten hout die bij mijn dochter in schuur lagen
Allemaal gevlakt en verlijmd tot 1 groot blad en wat kleinere voor bijzet tafels
Is er 1 van naar de oude bewoonster gegaan ter nagedachtenis en omdat onze dochter dit paleisje op houtgebied mocht kopen

2e ook afval hout

3e foto heb ik afval stukken meranti en beuken van overbuurman verlijmt tot statafel bladen

Koste allemaal niets


20170811_151055745_iOS.jpg

31234995_1439989509446429_7316406420592885623_n.jpg

30705878_1431123360333044_4938286351807713463_n.jpg

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.