Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Ruimte voor houthandel in klein fijn hout

Dag,

Ik verkoop landkaarten en reproducties op internet en ben al een tijd aan het kijken of ik er niet iets naast kan doen (ook verkoop op internet en/of aan huis).
    Nu vind ik het erg leuk om met hout te werken en bezig te zijn en ik heb onlangs bij inlands hout /van Leersum mooi hout gekocht voor verschillende projecten aan mijn huis. Daar werd ik ook blij van andere klanten die daar rondliepen en kwamen voor een mooi stukje hout voor en kapstok en een ander werk.

Nu werd ik (en mijn kinderen ook!) wel enthousiast van het idee op internet stukken hout voor snijden, draaien en kleinere projecten te gaan verkopen.
    Ik denk aan hout uit Nederland, eventueel later aangevuld, met ander hout, maar ik wil eigenlijk niet importeren (of laten importeren) vanwege duurzaamheid.

Er is wel wat, maar niet echt een hout webwinkel volgens mij.
    Ik zou eigenlijk willen vragen of jullie denken of daar ruimte en levensvatbaarheid voor is en of iemand wellicht tips heeft over assortiment.

Het gaat dus om kleine stukken, die juist voor veel houthandels te klein zijn voor de moeite, met foto op internet en snel verzonden.

Inlands hout staat wel open voor een samenwerking.
    Zelf heb ik onlangs een kleine planken zaag aangeschaft, dus ik kan ook zelf kleine stammen van bijzondere bomen en struiken verzagen.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Masave hout verkoopt al vele jaren heel mooi hout voor de hobbyist en de vakman, daarnaast heb je nog de fijnhout handels. Als jij als nieuwkomer in die markt je hout ergens moet gaan inkopen, en weer moet gaan verkopen zal de prijs waarschijnlijk te hoog zijn. Of hoe stel je het je eigen voor hoe je het gaan doen?

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Masave hout verkoopt al vele jaren heel mooi hout voor de hobbyist en de vakman, daarnaast heb je nog de fijnhout handels. Als jij als nieuwkomer in die markt je hout ergens moet gaan inkopen, en weer moet gaan verkopen zal de prijs waarschijnlijk te hoog zijn. Of hoe stel je het je eigen voor hoe je het gaan doen?

Groet Pel.
    Ik zou niet weten waarom, als je genoeg inkoopt word de prijs al interessanter
    Zoek naar partijen, daarmee kun je goed en goedkoop zijn
    Ik kocht zelf niet lang geleden een kuub kersen (meubeldroog) voor 300 euro
    halve kuub noten voor 100 euro....

Het kan dus best

Er is zoveel hout, zoeken, contacten maken dan kom je een heel eind
    En natuurlijk goed aanbieden
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Wat ik bedoel is, als nieuwkomer in de markt zal dat niet meevallen, heeft hij de kennis van en over hout, tussen hout en hout zit een wereld van verschil.

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Tuurlijk, maar is dat niet voor elke tak van sport
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Misschien dat het hem lukt om hout te verkopen op internet, er is dacht ik nog een site wat blokken hout verkoopt, ben de naam kwijt. Ik heb eens gezocht op Google naar hobbyhout, kreeg 16000000 hits

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 04-12-18 om 22:17.
    Pel; Hout wirktj.

Arnhemse Fijnhouthandel verkoopt ook allerhande houtsoorten in kleinere afmetingen

Yep, en ik verkoop ook mooie stukkies hout!!!

groetnis, Roeland

Heb je momenteel al klanten? Hoeveel budget kan je investeren? Welke marge denk je te kunnen realiseren? Welke meerwaarde kan je bieden? Hoe reken je je verzendkosten in de prijs.

Volgens mij allemaal vragen die je je eerst moet stellen. Ieder stuk hout is net dat beetje anders en vereist dus ook een aparte correcte foto. Ik denk dat je voor weinig marge veel werk zal hebben met een online handel. Je opstart zal niet altijd vlot verlopen als houthandel. Je doelpubliek is volgens mij ook redelijk klein. Belangrijk is een goede service. Kan je het hout bijvoorbeeld op bepaalde afmetingen zagen en vlakken.

Al eens gedacht om bepaalde artikelen te maken en te verkopen (bv snijplanken). Op je webshop kun je deze verkopen naast je kleine houtstukken. Zo kun je zorgen voor een basis omzet die de leefbaarheid verhoogt.

Een samenwerking met een houthandel kan ervoor zorgen dat je je klanten altijd direct kan leveren. Zou je dan in hun naam verkopen of verkoop je onder je eigen naam. Een samenwerking dient voor een houthandel ook rendabel te zijn en je zal moeten een deel van je ontvangsten afstaan.

Je plan klinkt tof en zal je veel plezier bezorgen maar zal zeker in het begin volgens mij niet direct zorgen voor een inkomen.

Ik vraag me af of mensen een stuk hout via internet zouden kopen.

Persoonlijk heb ik juist het idee dat er op dit moment vrij makkelijk aan apart hout te komen is.
    Ik zou het sowieso zelf willen zien ipv een foto op internet.

Ik heb wat kennissen die hout zagen en of voor zichzelf werken met een uitrijwagen (tractor)
    Vroeger moest ik altijd lang wachten op hout en was prijs hoog
    Nu belt ie me als ie een kub of 12 heeft wat uit te rijden is ,of hij legt als ie wat aparte bomen of soorten heeft bij mijn huis neer
    Zelfs prijs is laag te noemen

Heb nu ook mooie partij klaar liggen om te zagen Essen , Eiken ,Douglas ,Acacia , Prunus (al weet ik nog niet wat daar mee te doen) , Iep , Kers ,Beuk, en zelfs een Sequoia .
    Een paar een ,ik noem het een gezwel en een paar mooie rond lopende eiken
    Alles minamaal 3 mtr lang en vanaf 40 cm doorsnede

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten