Ruimte voor houthandel in klein fijn hout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Je kan allerlei dure plannen maken. Papier is geduldig. Belangrijkste is heb je de drive hebt je doelen op papier zet en regelmatig meet of je je doelen bereikt hebt. Verder zal je veel uren moeten maken in het begin. Ik denk zeker dat er een markt is voor kleine stukjes hout. Het moeilijkste is hoe bereik je je klanten. Denk eens aan pennendraaiers messenmakers sierradenmakers en gitaarbouwers. Geheel de wereld is je markt. Begin met lage kosten en bouw het verder uit. De stukken hout moet je met foto op je site zetten. Denk eraan dat de klant ook dat afgebeelde stuk krijgt. (wel arbeidsintensief).
Bewerkingen zou ik zeker niet op de site zetten maar afzonderlijk per mail communiceren.
Wat doe je als je je doelstellingen niet bereikt? Bijsturen! Wel op tijd.
Succes.
 

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
38
11
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Dank jullie allemaal voor het meedenken en de kritieken.
We gaan er in beginsel voor. Ik hoop dat ik in januari een prototype pagina kan tonen voor een houtsoort met alle mogelijkheden.
We hebben geen haast.

Als er ontwikkelingen zijn meld ik me.
Als iemand denkt: dit is een goed idee; dan hoor ik het heel graag.
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Hoi sjoerd, ik vond het een goed idee en ik zou gewoon beginnen. Wat is het ergste dat kan gebeuren?

Ik merk dat sommige mensen op dit forum erg critisch (lees negatief) zijn over mensen die iets willen beginnen. Ik vermoed dat dat zelf geen ondernemers zijn. Laat je daar vooral niet door afschrikken.

Succes! Dirkjan
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Mooi idee Sjoerd! Hoe meer aanbod, hoe beter het voor ons is ;-) Hou ons op de hoogte! En inderdaad, wat klauterkamer zegt, op startersplannen wordt soms erg conservatief gereageerd op dit forum. Laat je niet naar beneden praten! Ik volg je plannen met interesse!
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Hoi sjoerd, ik vond het een goed idee en ik zou gewoon beginnen. Wat is het ergste dat kan gebeuren?

Ik merk dat sommige mensen op dit forum erg critisch (lees negatief) zijn over mensen die iets willen beginnen. Ik vermoed dat dat zelf geen ondernemers zijn. Laat je daar vooral niet door afschrikken.

Succes! Dirkjan

Roerend mee eens, gewoon beginnen! Ik ben zelf ook ooit zo begonnen en kan er nu goed van leven. Als je het niet probeert zul je het nooit weten. En online wordt inderdaad helemaal de business, ik haal nu ook bijna 50% van mijn omzet uit online verkopen.
Helemaal als je dit naast je gewone baan of iets anders begint kan het eigenlijk helemaal geen kwaad. Het enig wat je kan kwijt raken is vooral de tijd die je erin steekt en die kost in principe niks :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.