Ervaringen Stihl ms201 kettingzaag

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met een relatief nieuw exemplaar van Stihl MS201 met Mtronic.

Ik heb zelf een ouder exemplaar uit 2011 en deze wil naar niet lekker gaan lopen ondanks diverse tune-ups. Start lastig, pikt vaak slecht op en slaat soms af. Omdat hij ook bedoeld is voor mijn vrouw, zoek ik een makkelijker startende zaag die wat vergevingsgezinder is. Heb hiernaast een recente MS261 en ie bevalt stukken beter.

Ik lees her en der dat de MS201 bij de nieuwere uitvoeringen een stuk beter zou moeten zijn, maar hoor dat graag ook uit eerste hand. Mocht iemand deze zaag gebruiken hoor graag of hij bevalt.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag Emilio,

Heb je een tophandle of 2 hands zaag?

Wij hebben een ms150T eenhandszaag 2017 en een ms201 uit 2018 welke het beide erg goed doen. De ms201 is een m tronic met elektronische carburateur. dit is echt een hele fijne zaag die sterk/fel maar ook erg licht in gewicht is.

Mvg wilco
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
gaat je vrouw er de boom mee in, of het bos mee in? Anders zou je nog een elektrische zaag kunnen overwegen. Start altijd, nauwelijks onderhoud, minder herrie en volgens mij kun je alles wat een MS201 qua diameter kan zagen probleemloos ook met een elektrische zaag.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik heb een tweehandszaag, tophandel moet ze nog even voor dooroefenen. Goed te horen dat jouw recente 201 wel fel is, ik mis dat bij de zaag die ik heb.

We hebben ca. 2,5 hectare bos, dus benzine heeft de voorkeur. Ook bij stormschade met bijbehorende stroomuitval is een zaag die niet opgeladen hoeft te worden handig, alhoewel ik natuurlijk ook nog een wat zwaardere zaag heb. Ze krijgt de bosmaaier na wat oefenen prima gestart, maar das een nieuwere 4-mix en heeft minder kracht nodig.
Heb wel zitten kijken naar een husq 536liXP, maar das nog best een prijzig grapje als je er 2 accu's bij wilt hebben...
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Ga aub niet met een tophandle normaal zaagwerk doen ik heb van dichtbij twee ongelukken meegemaakt omdat je met je vrij hand snel te dicht bij het blad komt. Tophandle is alleen om te klimmen of in de hoogwerker.

ps die eletrische husqvarna is een prima zaag. Accu gaat ongeveer 40 min mee. Als je dichtbij kan laden duur het langer om wat je gezaagd heb op te ruime dan om de accu te laden. als je midden in het bos staat te werken is electisch nog geen optie.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Tophandle moet je niet als eenhands willen gebruiken, dan is er geen probleem. Maar onervaren moet je er sowieso verre van blijven en zolang er niet geklommen wordt blijft het echt een reguliere zaag.

Op de hectare rondom huis lukt die accu prima, maar dan moet ik er eigenlijk nog een zaag bijhebben voor in het bos, want daar groeien geen stopcontacten.....;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
voor in het bos, want daar groeien geen stopcontacten.....;)


Dan zou ik die hut maar snel van de hand doen, dan ben je flink bekocht !

29318138-electrical-socket-on-a-tree.jpg
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
In aanvulking op de eerdere vraag, heeft iemand ervaring met de kleinere zagen van Echo? Een cs281wes of een maatje groter zou bijvoorbeeld ook nog wel optie zijn als ik de specs bekijk, net vernieuwd en betaalbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.