Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Sequoia wel of niet al laten zagen

Ik laat deze maand een voorraad verschillende soorten stammen zagen.
    Nu zit hier ook een Sequoia tussen van 9 mtr

Nu hoor en lees ik dat je ze eigenlijk pas moet laten zagen als je er mee aan het werk wil gaan
    Dat is nog niet mijn bedoeling ,dus is mijn vraag ,klopt dit ?
    Of kan ik hem gewoon gezaagd weg leggen

Mocht het geen probleem zijn is mijn volgende vraag ,waar kan je deze boom het beste mee behandelen

IMG_6659.JPG

Wat wil je er van maken? Meubels, zware balken waar een barstje meer of minder niet uitmaakt, 1 groot breed tafelblad?

Ons schaaldeel heeft ruim 5 jaar gezaagd en opgelat liggen drogen bij de fijnhouthandel. Het is een vrij stabiele houtsoort.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Wat wil je er van maken? Meubels, zware balken waar een barstje meer of minder niet uitmaakt, 1 groot breed tafelblad?
    In ieder gevaal een paar tafelbladen van 4 mtr
    Verder weet ik het eigenlijk nog niet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelG Bekijk Berichten
    Ons schaaldeel heeft ruim 5 jaar gezaagd en opgelat liggen drogen bij de fijnhouthandel. Het is een vrij stabiele houtsoort.
    Oke dan denk ik dat ik dat ook gewoon ga doen.
    Ik heb nu een mooie grote open veldschuur die ik kan gebruiken als opslag om alles te laten drogen.

Forum Rechten