Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 39 van de 39
    Dank voor de tip! Ga even kijken. Dat het kuub prijzen zijn doorgaans, was me wel opgevallen. Maar zag ergens de prijs voor een plank kersen van 45 euro... zet dat af tegen een goedkoop plankje vuren... ok, andere klasse hout, maar toch...

Ik ga morgen op houtjacht! :-)

Je kan ook op marktplaats kijken naar meubels en die goedkoop kopen. Ik heb tijd terug allemaal platen van teakhout gekregen 8mm dik. Zo komt jan splinter door de winter

Ik zou wel kijkenwaar je je werkstukken voor gaat gebruiken
    Mochten ze bijv voor kinderen zijn zou ik iets van beuken nemen ivm splinteren van andere houtsoorten

olifant.jpg
    Een volgend werkstukje waar ik mee bezig ben geweest. Veel kleine bochtjes, dat ging prima tot mijn zaagje brak en ik vervolgens met de adapters het figuurzaagje (zonder pin) niet meer kon plaatsen. Het blad van de zaag mét pin is te dik, daar kun je geen mooie bochten mee maken (of dat is onkunde van mijn kant).
    Hulp hiervoor staat al in een andere thread bij electrisch gereedschap.

Nu nog schuren... nog steeds aan het sparen voor een goede schuurmogelijkheid, zonder mijn handen te veel te belasten!

Wat voor zaag gebruik je? Ik gebruik meestal een nr5 reverse. Heb idee dat je best dikke zagen gebruikt als ik je werkjes zie? Kan me vergissen hoor. Wel mooi die olifantjes!

Ik heb deze zaagjes, ze zijn van Ferm zelf... ik heb ook een aantal (veel) dunnere zaagjes (unpinned). Heb er een ter vergelijking ernaast gelegd/gehouden.
    Ik vind de zaag bijna een decoupeerzaag qua afmetingen. Daar kun je nooit echt subtiel meezagen.

Die nr5 reverse... is dat dan pinned? Het merendeel van de pinned zaagjes die ik vind zijn allemaal zo fors uitgevoerd. :-(
    zaagdikte (1)_resize.jpgIk zie nu dat ik het zaagje verkeerd om houd, maar dat maakt voor het idee natuurlijk niet uit ;-)

zaagdikte (2)_resize.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Ik heb zelf een Hegner en gebruik uitsluitend zaagjes zonder pennetjes. Was al snel overtuigt om zo'n duur ding aan te schaffen (teveel betaald maar goed heel variabel toerental ) zodat ik ook hele kleine binnenwerkjes kan zagen. De nr5 gaat door 1,5 mm gaatje heen dus nee dik zijn die zaagjes niet. Ik zou serieus sparen en marktplaats afstropen als je dit heel veel wilt gaan doen. Je doet jezelf er een enorm plezier mee mien jong

Ik heb dus adapters erbij (in deze thread wordt mijn probleem beschreven met foto's: https://www.woodworking.nl/showthrea...inned-unpinned).

Sparen voor een ander exemplaar... absoluut, kwam er achter dat én dit wisselsysteem uiteindelijk toch niet het handigst is, en een variabele snelheid is ook wel handig. Want dit gaat echt met volle kracht vooruit.

Maar ja, kost 'n boudel!

Zo ist moar net mien jong. Kost een boudel. Flink deur spoar'n dus

Forum Rechten