Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 39
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb een paar schuurrollen besteld en die zijn binnengekomen. Inmiddels de kolomboormachine inelkaar gezet (stond hier door de drukte al een tijdje...).
    Ik hoop dit weekend er aan toe te komen, heb wat dunner hout gekocht om pootjes te maken voor mijn dinosaurus en dan ben ik heel benieuwd hoe het schuurresultaat zal zijn.
    Ik hou jullie op de hoogte!
    (brr... de schuur in... onverwarmd... enkelsteens, enkelglas... brrr! :-( )

kapot.jpg
    Naar aanleiding van de tips, een lamellenrol besteld. Lekker mee aan het schuren, gaat langzaam, maar het werk vordert ... niet altijd even handig, sommige bochten kun je niet helemaal pakken met de rol... en toen... iets te veel kracht gezet en... krak :-(

Morgen maar eens opnieuw beginnen met zagen.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Lijmen, en je ziet er niets meer van.

Groet Pel

Zat ik ook aan te denken, maar dit valt logischerwijs niet te klemmen... maar gewoon wat houtlijm? Of had je een ander soort lijm in gedachten?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Met schilders tape klemmen, en houtlijm gebruiken.

Groet Pel.

Dank Pel! Ga het zo direct doen! Mooie tip!

Alweer een hele tijd geleden dat ik gezaagd heb... Het was afgelopen winter érg koud in de enkelsteens schuur (onverwarmd) ... en daarna een pittige periode met hoestklachten en dan ga je ook geen zaagsel staan happen.
    Maar het weer wordt weer beter, de gezondheid gaat weer vooruit, en dan gaat het toch weer jeuken.

Vanmiddag dus maar even aan het zagen geslagen:

kameel gedraaid.jpg

Nu alleen nog schuren... Dit hout is trouwens wel heel erg zacht... er zitten nu al nagels in, omdat ik het papier eraf gepeuterd heb waar het patroon op stond...

Wat voor soort hout zou je voor dit soort dingen het beste kunnen gebruiken?

En ik zag dit op internet: https://www.baptist.nl/houtbewerkers...uurzaagmachine

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Essen of kersen lijken mij mooie houtsoorten voor dit soort projectjes. Zelf geen ervaring mee. Iepen gaat ook prima op de figuurzaag.

Dank je wel voor je reactie. Het was even zoeken, maar ik heb een houthandelaar in Groningen gevonden die wellicht dat soort hout heeft.
    Ik ga morgen na mijn werk direct even kijken... ben al wel geschrokken van de prijzen. Mijn hemel... gelukkig zijn het maar kleine objectjes, maar zal heel zuinig moeten gaan zagen ;-)

De prijzen worden altijd in m³ berekend hè, een kub is héél véél hout Kersen is vrij prijzig, maar essen en iepen vallen best mee. Er bestaat een topic op dit forum over houthandels, dat zou je even door kunnen nemen voor betaalbare adresjes in jouw omgeving. Zelf kijk ik vaak even op hardenzachthout.nl om een referentie te hebben voordat ik ergens hout ga kopen, want ik ben ook nog lang niet zo ervaren dat ik altijd weet wat hout zou moeten kosten of wat de beste adressen zijn.

Forum Rechten